Actualitat - 03/09/2018

El Campionat de Catalunya de ral·lis tornava a l’acció després de les vacances d’estiu i ho feia una temporada més a Cervera, que celebrava la 19a. edició d’una prova puntuable també per al Campionat d’Espanya. La cursa, organitzada per l’escuderia WRC Management, comptava amb una magnífica inscripció, amb prop de 80 vehicles participants per a una de les curses de referencia del calendari.

El jove de 17 anys Marco Bulacia i el seu copilot Fabian Cretu, amb un Skoda Fabia R5, van aconseguir la victòria després de marcar cinc escratx de vuit possibles.

La parella va mantenir un emocionant frec a frec amb el Peugeot 208 R5 de Xevi Pons i Rodrigo Sanjuán. El català va plantar cara fins a l’últim tram, però una inoportuna punxada en la darrera especial li va impedir poder continuar lluitant fins al final.

Tot i el contratemps, l’osonenc va acabar en segon lloc de la general, primer entre els participants que puntuaven per al Campionat de Catalunya.

Josep Basols i Xavier Amigo, que estrenaven el seu nou Skoda Fabia R5, van ocupar el segon lloc entre els participants del català, després d’acabar tercers en la general de la jornada. La parella va demostrar la seva rapidesa sobre els durs trams lleidatans.

El podi del Campionat de Catalunya a Cervera el van completar Albert Orriols i Lluís Pujolar, de nou amb un Skoda Fabia R5, que van acabar vuitens en la general de la jornada.

La parella va recuperar el tercer lloc en la darrera especial superant en la classificació Xavier Domènech i Àxel Coronado, que van ser quarts, amb un Citroën DS3 R5.

La cinquena posició va ser per a Eduard Pons i Daniel Muntadas, amb un altre Skoda Fabia R5, i que van ser desens en la general.

Darrere els cinc primers, el buggy CAN-AM Maverick de Dani Solà i Mònica Plaza, que ultimen la preparació pel Dakar.

En dues rodes motrius la victòria va ser per a Jordi Nualart i Franc Olivé, amb un Peugeot 208 R2, vuitens entre els participants del català.

El Ral·li de Cervera era puntuable també per al Trofeu Catalunya de Ral·lisprints de terra. Els participants tenien un recorregut més curt, disputant només els trams de la tarda. El triomf va ser per a Jordi i Sara Oliva, amb un Ford Focus, mentre que el segon lloc va ser per a Gerard Llordes i Pere Rovira, amb idèntica muntura.

La propera prova prevista del Campionat de Catalunya de Ral·lis és el Ral·li de Vidreres, que complirà deu anys, i es celebrarà el 29 de setembre.

Amb la disputa del Ral·li Ciutat de Cervera, el Volant RACC/Trofeu MAVISA, afrontava la seva segona meitat de la temporada i ho feia sobre un nou escenari, després de tres ral·lis sobre asfalt.

Sergi Francolí, amb María Salvo al seient del copilot, arribava líder a la prova lleidatana. I a Cervera va demostrar el perquè del seu liderat, marcant el millor temps en tots els trams. La parella va acabar la cursa en primer lloc seguits pel canari Pablo Suárez que va acabar la cursa en segona posició sumant uns bons punts de cara al campionat. Amb Israel Pereira de copilot, van quedar per davant de l’equip de Marc Paradell i Xavier Quesada. Tots tres amb Peugeot 208 1.2 Puretech.

Per classes, entre els participants del Campionat de Catalunya, Sergi Francolí i Maria Salvo es van adjudicar la classe 2, al volant d’un Peugeot 208 1.2 Puretech. Jordi Nualart i Franc Olivé, amb un Peugeot 208 R2, es van imposar en la classe 5 mentre Xevi Pons i Rodrigo Sanjuán, van ser els millors entre els vehicles de la classe 6, amb un Peugeot 208 T16. Jordi Trius i David Cendra, amb un BMW M3, es van endur la classe 7. Finalment, Daniel Solà i Mònica Plaza, es van adjudicar la classe UTV, amb un CAN-AM Maverick.

La propera prova prevista per un certamen català de Ral·lis serà el Ral·li de la Llana,  puntuable per la Copa d’asfalt, el proper 15 de setembre.