Actualitat - 28/04/2017

Treballada victòria l’aconseguida dissabte per Albert Orriols i Lluís Pujolar al Ral·li Ciutat d’Igualada. A bord del nou Skoda Fabia R5, la parella va liderar la cursa durant tres quartes parts de la jornada fins que en el segon pas pel tram de Rubió, Xavier Domènech i Àxel Coronado, amb qui mantenien una lluita aferrissada pel primer lloc, es van posar al capdavant, amb el Citroën DS3 R5. Els dos equips van arribar a la darrera especial amb un marge de només un segon. El darrer tram, amb la victòria en joc, va ser per a la parella de l’Skoda que s’anotava així la primera victòria de la temporada.

El Ral·li Ciutat d’Igualada, que arribava a la seva 19a. edició, va aplegar més d’una vuitantena d’equips. Organitzat pel Moto Club Igualada, la prova era puntuable per al Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d'Asfalt, el Campionat de Catalunya de Promoció i Trofeu Júnior a més de les Copes de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport i el Volant RACC.

En dues rodes motrius, la victòria va ser per a Jan Solans i Mauro Barreiro, que amb un Peugeot 208 R2, van acabar en tercera posició de la general completant una cursa molt regular en que sempre van rodar en posicions de podi. Solans i Barreiro s’anotarien també la Challenge Michelin.

 Josep Anton Domenech i Manel Marchal, amb un Citroën DS3 R3T, van endur-se el triomf entre els participants de la Copa Pirelli.

Els participants en el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt havien de disputar cinc  dels dotze trams de la cursa. El triomf va ser per a Sergi Pañella i César Crespo, amb un Mitsubishi EVO X R4, que van ser els més ràpids en totes les especials de la jornada.

El segon lloc va ser per a David Carrasco i Óscar Tirado, que participaven amb un Renault Clio RS Ragnotti. La tercera posició va ser per a Joan Riera i Jaume Estruch, amb un Peugeot 206 GTI, que repetien podi després del segon lloc aconseguit a la Pineda.

El Ral·li Ciutat d’Igualada va servir també per a l’estrena del nou Campionat de Catalunya de Promoció i el Trofeu Júnior que impulsa la Federació Catalana d’Automobilisme. La victòria va ser en aquesta ocasió per a Òscar Flores i Oriol Fuentes, amb un Peugeot 106. El segon lloc, primer lloc entre els participants del Trofeu Junior, que opten a la Beca 2018, va ser per a Roger Aymerich, que participava amb el seu germà Ferran de copilot, a bord d’un Ford Focus 1.6. La tercera posició va ser per a Borja Puga i Èric Rodríguez, amb un Peugeot 107.

La cursa era puntuable també per als participants de Regularitat.  En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Joan Salinas i Joan Codinachs, amb un Seat 1430. La segona posició va correspondre a Joan Miquel Sánchez i Joan Font, amb un Volkswagen Golf GTI, mentre que el tercer lloc se’l va adjudicar Jaume Mas i Jordi Ibarra, amb un Porsche 911 ST.

Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a Sergi Fernández i Francesc Torres, amb un Mini 850. La segona posició va ser per a Jordi Gelabert i Albert Sánchez, amb un Porsche 911. El podi el completarien Antonio Verdaguer i Maria Jesús Mora amb un Porsche 944 Turbo.

El Volant RACC / Trofeu Mavisa ha començat aquesta temporada en el Ral·li Ciutat d’Igualada, primera de les set proves que composen el certamen i que arriba a la seva 39a. edició. A Igualada, a més, debutava el nou vehicle triat per a aquesta nova etapa, el Peugeot 208 1.2 PureTech.

Josep Bassas, amb l’experimentat Manel Muñoz al seient del copilot, va mantenir un interessant i emocionant frec a frec pel primer lloc amb el tàndem format per Jordi Salinas, guanyador del Volant al 2013, i el seu copilot Òscar Barrera, que van anar marcant els millors temps durant el matí. Tot canviaria a la tarda, una penalització de 40 segons a Salinas el va relegar en la classificació provisional i Bassas va passar a liderar la cursa. L’osonenc va mantenir en els trams de la tarda una tàctica més conservadora, sense prendre riscos que fessin perillar el triomf final. Salinas, amb problemes al seu Peugeot, acabaria abandonant.

El segon lloc del Volant a Igualada va ser per a Aleix Vila, que amb Marc Roca al seient del copilot, enceten aquest any una nova aventura i s’estrenen en la Copa de promoció del RACC. La parella va fer un ral·li de menys a més, adaptant-se a la nova muntura, i van arribar a marcar els millors temps en les dues passades pels tram d’Òdena.

Òscar Ortolà i Laura Salvo, van ser tercers en el seu debut en el Volant RACC, a més de dos minuts dels líders de la prova. Sens dubte uns bons punts en una primera cursa d’adaptació al nou vehicle.

Sergi Francolí i Guillem Aymerich, van acabar en quarta posició del Volant a Igualada, aconseguint l’objectiu inicial d’acabar la cursa i acumular quilòmetres a bord del Peugeot 208.

Marc Paradell compta amb una dilatada experiència en els ral·lis. Aquesta temporada repeteix participació al Volant, amb Xavier Quesada com a navegant. A Igualada van ser cinquens, completant un ral·li complicat.

Adrià Serratosa i Òscar Gonzalez van tenir problemes al seu Peugeot 208 i van quedar sense opcions després dels dos primers trams. També van abandonar Claudi Ribeiro i Oriol Espinola i Pablo Suárez i Eduard Ferrán per dos sortides de carretera sense conseqüències personals.

La propera prova del Volant RACC / Trofeu Mavisa serà el Ral·li Empordà, del 27 de maig, també sobre asfalt.

Per classes, Àngel Bonavida i Ramon Segarra, amb un Citroën Saxo, van ser els millors en la classe 2. Pau De las Heras i  Gerard Alsina, amb un Renault Clio Sport, van endur-se la classe 3, mentre que la 6 va ser per a Jan Solans i Mauro Barreiro, amb un Peugeot 208 R2. La classe 7 va ser per a Jordi Medina i Joaquim Nogué, amb un Renault Clio R3T. Óscar González i Luis Ángel Martínez, es van anotar la 8, amb un Seat Ibiza 1.8T, i José María Martínez i Luka Larrosa es van imposar en la classe 10, amb un BMW M3 E30. Marc i David Cendra van ser els millors en la classe 12, amb un Volkswagen Golf GTI 16v. Finalment, Jaime Abad i Álex Valle es van adjudicar la classe 13, amb un Ford Sierra Cosworth, i Albert Orriols i Lluís Pujolar es van endur la classe 15 amb un Skoda Fabia R5.

La propera prova prevista del certamen català de Ral·lis serà el Ral·li de Bellpuig del 13 de maig, que es disputarà sobre terra.