Actualitat - 19/06/2012

La Bisbal d’Empordà va ser escenari aquest dissabte de la 27a. edició del ral•li Empordà, prova puntuable per al Campionat de Catalunya de ral•lis d’asfalt, Copa de Catalunya de ral•lis d’asfalt, Open de Catalunya de ral•lisprints d’asfalt, Trofeu Júnior de ral•lisprints d’asfalt, a més del Volant RACC i la Copa de Catalunya de Regularitat Sport.

El ral•li, organitzat per l’escuderia Baix Empordà, és un clàssic del calendari català, i constava en aquesta ocasió de 230 quilòmetres, 60 dels quals cronometrats, distribuïts en tres trams: Els Àngels, Santa Pellaia i la Ganga, que el centenar de participants havien de completar en dues passades cadascun.

La cursa va convocar molts aficionats al motor en un dia molt calorós, que va castigar molt els pneumàtics dels participants. La prova prometia una lluita emocionant entre Josep Maria Membrado i Josep Ramon Ribolleda, actuals líders del campionat i el Porsche 911 GT3 RS de Jordi Gaig i Aleix Astudillo. I així va ser. Membrado començava dominant el primer tram, als Àngels, aconseguint un marge de sis segons sobre Gaig. El tercer millor temps el va marcar el Mitsubishi EVO X d’Eduard García i Isaac Pujol. El tram va acabar sent neutralitzat. Jordi Gaig va retallar distàncies en els dos trams següents, arribant al parc d’assistència ja en primer lloc, superant Membrado en només un segon i mig. Tercers arribaven Albert Orriols i Manel Muñoz que amb el seu Mitsubishi EVO X havien desplaçat Eduard Garcia i Isaac Pujol a la quarta plaça.

Josep Maria Membrado va fer scratx en la segona passada pels Àngels, però en l’enllaç amb Santa Pellaia va haver d’abandonar per problemes en el motor del seu cotxe. A partir d’aquí, Gaig ja no va tenir rival i es va imposar en els dos trams finals, per aconseguir la victòria final. El pilot de l’escuderia Osona es va endur també la Challenge Michelin.

Eduard García i Isaac Pujol van fer una bona segona part de ral•li i van arribar a la Bisbal en la segona posició final.

Albert Orriols i Manel Muñoz, amb molts problemes de pneumàtics, van ser tercers, sumant un bon grapat de punts de cara al Campionat.

En dues rodes motrius, els guanyadors van ser Marc Jiménez i Abel Viñas, que amb un Peugeot 206 XS van ser cinquens classificats de la general i vencedors també de la Challenge Hankook.

L’Open Bridgestone, per la seva banda, se’l van endur Oriol Boluda i Manel Paredes al volant del seu Peugeot 106 Rallye, després d’imposar-se en quatre dels sis trams del ral•li. En segona posició van quedar Rene Waare i Francesc Sabaté, també amb Peugeot 106 Rallye, mentre que el tercer lloc en aquest apartat va ser per a la parella formada per al Peugeot 206 XS de Ruben Farrerons i Albert Pérez, que també es van adjudicar la Copa Recosap.

L’Open Trofeu Júnior se’l van endur Jordi Terricabras i Jaume Poch, quart entre els participants en l’Open.

Entre els ER, els millors van ser una vegada més Óscar Oviedo i Sergi Nadal amb un Peugeot 106.

La Copa de Regularitat Sport se la van adjudicar Josep Maria de Ferrer i Llorenç de Ferrer, amb un Porsche 911 SC. La segona posició va ser per al Renault 5 Copa Turbo d’en Joaquim Vilatarsana i Víctor Pérez. El podi en aquesta categoria el van completar Josep Pujol i Carlos Fernández, amb un Opel Kadett C.

Amb la disputa del ral•li Empordà, el Volant RACC arribava a la seva tercera cita, la segona sobre asfalt. Un total d’11 pilots prenien part en una prova que dominaria la parella formada per Miquel Prat i Marc Migueles. L’equip del Moto Club Igualada va marcar tres scratx amb el Peugeot 107 i va aconseguir una nova victòria aquesta temporada. Ara sumen 54 punts i passen a liderar la general provisional del certamen. Jordi Salinas i Oscar González, tercers a la general provisional del Volant RACC, van acabar la prova en segona posició, després de marcar dos scratx en els dos últims trams. Aquest resultat els permet continuar lluitant per les primeres posicions en un certamen d’allò més disputat. A la Bisbal d’Empordà, el podi del Volant RACC el van completar Joel Guerrero i Xavier Carulla. La parella lleidatana va marcar el millor temps al primer pas per Santa Pellaia però no van poder repetir cap més scratx.

Per classes, Miquel Prat es va adjudicar la classe 1, al volant d’un Peugeot 107. La 2 va ser per a Óscar Flores, amb un Peugeot 106 rallye. Isaac Borrell es va endur la classe 3 amb un Ford Fiesta ST i Jaime Abad es va imposar en la 4 amb un Ford Sierra Costworth. Carles Garriga, conduint un Peugeot 205 Rallye, va guanyar la classe 5, mentre que Marc Jiménez va guanyar la 6 amb el seu Peugeot 206 XS. La classe 7 va ser pel Renault Clio Sport de Joel Belmonte. Finalment, Josep Solà, amb un Ford Sierra Cosworth, va guanyar entre els vehicles de la classe 9.

La propera prova prevista del Campionat de Catalunya de ral•lis és el Ral•li d’Osona que arriba a la seva edició número 44 i es disputarà el 7 de juliol.