Actualitat - 07/10/2019

El Campionat de Catalunya de Ral·lis visitava el primer cap de setmana d’octubre terres tarragonines per a la celebració de l’avant-penúltima prova del certamen, aquesta vegada sobre asfalt. Organitzat per l’escuderia Costa Daurada, l’11a. edició del Ral·li La Pineda Platja, estava compost per tres trams, - Colldejou, Serra d’Almós i Coll d’Aumet - que els prop de setanta vehicles participants havien de completar en dues ocasions.

La prova era puntuable també per la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, el Campionat de Catalunya de Promoció, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d'Asfalt, a més dels Campionats de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport, el Volant RACC, la Challenge Michelin i la Copa Pirelli RallyCAT.

Dominador sobre asfalt aquesta temporada, la victòria va ser, de nou, per a Albert Orriols i el seu habitual copilot, Lluís Pujolar. L’osonenc, al volant del Ford Fiesta WRC es va situar al capdavant des de l’inici i va ser el més ràpid en tots els trams, ampliant l’avantatge sobre els seus rivals a mesura que anava avançant la cursa. Orriols es va assegurar també la victòria en la Challenge Michelin.

Eduard Pons va fer un ral·li molt complet amb el seu Skoda Fabia R5. Amb Alberto Chamorro al seient de la dreta, va marcar el segon millor temps en tots els trams, exceptuant les dues passades per Colldejou, acabant la cursa a 42 segons del líder. Óscar Barroso, que lluita per ocupar els primers llocs de la Copa de Ral·lis d’Asfalt, va marcar el segon millor temps en la primera especial. Al volant d’un Citroën C2 GT i amb Ivan Gómez de copilot, es va veure endarrerit pels problemes patits en el tercer tram. Tot i això, es va refer posteriorment fins a assegurar la tercera posició final, primera entre els participants de dues rodes motrius. Barroso s’enduria, a més, es va endur la victòria en la Copa Pirelli.

El ral·li La Pineda Platja era puntuable també per al Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt. La victòria va ser per a Oriol Avilés i Adrià Moraño, que amb un Citroën Saxo van marcar el millor temps en cinc dels sis trams de la jornada. Sergio Membrive i Tania Garcia van ser segons, a bord d’un Peugeot 106. El tercer lloc va ser per a José Luis Vinagre i Cristina Español, que amb un Renault Clio tornaven a pujar al podi com ja havien fet a Valls.

El ral·li tarragoní era puntuable també per als participants de Regularitat.  En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Joaquim Gummà i Joaquim Turón, amb un BMW 323. La segona posició va correspondre a Xavier Domingo i Joan Jordán, amb un Porsche 911, mentre que el tercer lloc se’l van adjudicar Joan Miquel Sánchez i Joan Font, amb un BMW 325.

Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a Joan Ignasi Fernández i Jordi Pérez, amb un Volvo 360 GLT. La segona posició va ser per a Josep Morlans i Òscar Quiles, amb un Renault 5 GT Turbo. El podi el completarien Narcís Marcó i Gerard Ferrer, amb un Lancia Delta Integrale.

Dins el  Volant RACC / Trofeu Mavisa, al ral·li tarragoní, la victòria va ser per a Roger Aymerich. Amb Eric Bellver de copilot, el gironí va fer un ral·li de menys a més, remuntant posicions a mesura que avançava la cursa. Dos excel·lents registres en les dues darreres especials el van portar al calaix més alt del podi aconseguint el seu primer triomf en la monomarca i en el Trofeu Júnior. Luka Larrosa i Brigitte Saurí van estar de nou en la lluita per la victòria, i van aconseguir la segona posició. Amb tot, continuen líders del Volant RACC amb dues proves encara per disputar-se. Malgrat puntuar, Ramon Cornet, amb Daniel Noguer de copilot, va lluitar per la victòria des de l'inici. Va marcar un escratx que el va deixar líder després dels dos primers trams però en el segon bucle es va veure sorprès pels seus rivals i va baixar fins a la tercera posició final. Daniel Dalmau, amb Arnau Parera de copilot, va acabar quart, sumant però els punts del tercer classificat per que Cornet no en bloqueja.

Per classes, Oriol Boluda i Oriol Fuentes, amb un Renault Clio RS, van endur-se la classe 3. Roger Aymerich i Eric Bellver es van endur la classe 4 amb un Peugeot 208 1.2 Puretech.  Els millors de la classe 6 van ser Òscar Barroso i Ivan Gómez, amb un Citroën C2 GT. La classe 7 va ser per a Eduard Puig i Carlos Cabrero, amb un Renault Clio. Òscar González i Fernando Eguren, es van anotar la 8, amb un Seat Ibiza 1.8T. La classe 9 la van guanyar Joan Armadans i Miquel Ibáñez, amb un Talbot Sunbeam,  i Víctor Ribot i Jordi Ros, la 10, amb un Renault 5 GT Turbo. Jordi Tato i David Alonso van guanyar la classe 11, amb un Renault 5 GT Turbo. Josué López i Eloi Castillo, amb un Renault Clio, van guanyar la classe 13. Finalment, Albert Orriols i Lluís Pujolar, amb un Ford Fiesta WRC, van guanyar la classe 16.

La propera prova prevista del certamen català de Ral·lis serà el Ral·li Ciutat de Tàrrega, sobre terra, que es disputarà el 2 de novembre.