Actualitat - 19/04/2010

El Campionat de Catalunya de Velocitat ha viscut aquest diumenge la seva primera cita de la temporada. El traçat lleidatà d’Alcarràs ha estat l’escenari de vuit curses, corresponents a les dues mànegues de cadascuna de les categories presents: Turismes, Copa Doga-Challenge Clàssics, Open Fòrmula i Fòrmula Mix. El nou format de les proves concentrava en la jornada dominical la totalitat d’entrenaments classificatoris i les mànegues de cursa; en una aposta de la FCA, molt ben acollida pels participants, per tal d’economitzar despeses. El cel a Lleida s’ha aixecat ennuvolat i amenaçador però finalment només han sigut quatre gotes les que han caigut sobre l’asfalt d’Alcarràs; gaudint de les curses de la tarda amb l’aparició del sol.

Turismes

En la categoria de turismes l’equip format per Xavi Bonet i Eduard Lázaro, de la divisió D2, s’ha imposat a la general de les dues curses, seguits també en les dues mànegues per Jordi Puig i Antoni F. Garcia; que d’aquesta manera s’adjudicaven la victòria en la divisió D4. En la primera de les curses el podi l’han completat Fortià Parés i Ivan Cano, a bord d’un Seat León Supercopa, enduent-se alhora la categoria D3. En la segona ha estat Manuel Vera qui, al volant d’un Peugeot 207, s’ha endut el gat a l’aigua i s’ha adjudicat la tercera plaça d’honor i el triomf en D1.

A més de les mencionades victòries en ambdues curses de les divisions D3, D4 i D2, van acompanyar als guanyadors d’aquesta última Jaume Marcos i Carles Marcos en segona posició i Àlex Ródenas amb J.A. Ródenas en la tercera. En la segona cursa van igualar-se molt les coses però finalment els germans Marcos van repetir segon lloc i els Ródenas, pare i fill, van repetir en el tercer.

Pel que fa a la D1, el vencedor de la primera cursa va ser l’equip format per Javier Esquembri i Toni Arrufat amb Volkswagen Golf, seguits per l’Ibiza TDI d’Òscar Correa i Dani Correa. En la segona mànega Manuel Vera els va supera a tots dos quedant l’equip Esquembri-Arrufat en segona posició i els germans Correa en tercera.

Copa Doga-Challenge Clàssics

La Copa Doga veu complementada aquesta temporada la seva graella amb la celebració conjunta de la Challenge Clàssics. La primera de les mànegues de cursa se l’emportava, després d’un duel espectacular, l’actual campió Alex Cosín; qui entrava a meta amb escasses 3 dècimes sobre Oscar Flaqué. José Manuel Arias era primer de la Classe Open amb un Nissan Primera i entrava a meta enganxat a aquests dos primers després d’una bonica lluita. El podi de la Copa Doga l’ha completat Marcel Quirós i a la Challenge Clàssics han estat Santi Sabatés i Aleix Martinell els dominadors, respectivament. Precisament Aleix Martinell ha estat el protagonista de la segona cursa portant el seu espectacular BMW 2002 Ti amb autoritat fins a la meta. Han completat el podi de la Challenge Clàssics Santi Sabatés i Ricard Millan, recuperat de l’incident succeït en la primera cursa. Pel que fa a la Copa Doga, la lluita per la segona i tercera posició, entre Josep Genoher i Albert Cosín, s’ha resolt en favor del primer. Tot i així cap del dos ha pogut fer res per inquietar la primera posició de Marcel Quirós, guanyador clar d’aquesta segona mànega. Ha completat els podis com a primer classificat de la classe Open Joan Martín Pla.

Open Fòrmula

Samuel Checa no ha donat opció a la resta de participants en la categoria Open Fòrmula i s’ha imposat amb total claredat, en les dues curses, als comandaments del seu Dallara. Víctor Valiente també ha completat un destacat doblet en arribar en segona posició a la bandera de quadres en ambdues curses; essent els fórmules de RS Grup els ocupants de les dues primeres posicions en Open Fòrmula. El podi en la primera l’ha completat Josep Ramon Rius, després d’un duel amb Azor Dueñas; qui en la segona cursa aconseguia el desitjat tercer calaix del podi.

En la categoria Sub18, orientada a donar cabuda als joves pilots provinents del karting, trobàvem un gran desplegament de l’equip Emilio de Villota.com amb un total de 7 Fórmules BMW protagonistes d’intenses lluites sobre la pista. La primera cursa era guanyada per Toni Alarcón amb una segona posició pel xinès Zhou Zibo i una tercera plaça per Mauro Marques. Aquests dos últims repetien podi en la segona mànega, encara que s’alternaven les plaçes i Daniel Vacas s’imposava al capdavant un cop ja sobreposat a l’ensurt de la primera carrera.

Fòrmula Mix

La categoria Fòrmula Mix ens ha permès veure l’engraellat més nombrós de tota la jornada, confirmant d’aquesta manera l’èxit general d’aquest tipus de vehicles en tot el panorama nacional. CMs, Mitjets i Garbis han donat color a unes curses marcades per l’espectacularitat d’aquests prototips amb motor de motocicleta. En la primera mànega, Julio Carayol donava un autèntic recital de pilotatge i endossava més de 24 segons a David Hornos. Aquest últim s’adjudicava la segona plaça, no sense abans protagonitzar un frec a frec amb Diego Ortega que es decidia en favor de Hornos, per ben poques mil·lèsimes. A la segona de les curses, Raúl Martínez ha aconseguit dur el seu Speed-Car fins a la meta en primera posició amb un coixí, de poc més de 3 segons, sobre el segon classificat; Diego Ortega. David Hornos repetia podi completant un excepcional cap de setmana.

Important lluita per les primeres posicions també en la nutrida classe M1, de la Fórmula Mix, amb un treballat doblet per Jordi Llamas i el seu Demon Circuit. Han completat el podi en la primera cursa els Garbí d’Albert Solé i Santiago Gonzàlez, en segona i tercera posició respectivament. A la darrera cursa, varietat total de vehicles amb la segona posició de Santiago González, que tornava a pujar al podi amb el seu Garbí i tercer lloc pel Mit-jet d’Enrique Martinez.

La propera cita del Campionat de Catalunya de Velocitat es disputarà el cap de setmana del 19 i 20 de juny al circuit tarragoní de Calafat.