Actualitat - 10/05/2010

JOSEP MARIA MEMBRADO, PRIMER GUANYADOR DE LA CHALLENGE BFGOODRICH AL RAL·LI GUILLERIES

El VIII Ral·li Guilleries, puntuable per al Campionat de Catalunya i la Copa de Catalunya d'Asfalt, va ser la primera prova puntuable per la Challenge BFGdoodrich, comptant amb més d’una desena de equips inscrits.

BFGoodrich amb l’aprovació de la Federació Catalana d’Automobilisme ha posat en marxa una molt bona iniciativa. Aquest Trofeu té per objectiu l’aportació directa d’una ajuda en ‘material’ als participants privats que s’inscriuen en les proves del Campionat de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt i que utilitzin pneumàtics BFGoodrich.

La Challenge BFGoodrich ha tingut un bon inici de temporada, amb més de deu equips inscrits, els quals, aprofitant l’avinentesa de ser usuaris de la marca de pneumàtics, un cop llegit el reglament de la Challenge, publicat també a la web de la Federació Catalana d’Automobilisme (www.fca.cat) es van inscriure durant les verificacions tècniques i administratives obligatòries la jornada prèvia de la prova.

BFGoodrich reparteix un total de sis pneumàtics per ral.li, repartits de la següent forma. 2 pneumàtics al primer classificat de la Challenge, 2 pneumàtics al segon classificat i 2 o 3 pneumàtics més, que es reparteixen entre els participants sortits a la prova, inscrits a la Challenge. Un cop finalitzada la prova, es formalitza la classificació de la copa, on es te en compte, la posició a l’scratch i de classe. Per repartir, en aquesta ocasió, els 2 pneumàtics entre els pilots, es crea un llistat on s’introdueixen els pilots, segons la classificació de la cursa a la copa, repetint el llistat des del número 01,02, fins al 99 i 00. Un cop realitzat el sorteig de l’ONCE del divendres posterior al ral.li, del número premiat, s’extreu de dreta a esquerra i de dos en dos, els números que donen els pneumàtics per sorteig, un per cada pilot. En cas de coincidències, o números peculiars en el sorteig del tipus 33.333, es buscaria nova data per un segon sorteig.

En quant al ral.li, destaquem l’abandonament de Vidales-Hereu (Mitsubishi Evo IX), que després de liderar provisionalment la prova en el seu començament, al patir una avaria en la caixa de canvis. També cal destacar el de Gaig-Astudillo amb el seu BMW M3, després de trencar el dipòsit de benzina quan marxaven en quarta posició de la general.

El guanyador de la prova, va ser Membrado marcant un total de 4 scratchs durant la jornada, seguit d’Albert Orriols a 36.1 i a continuació tancant el podi, Jordi Zurita a 40.5. En quarta posició va finalitzar Climent Domingo a 1:38.5, però al guanyar la seva classe es classificà en segon lloc a la Challenge BFGoordrich.

Un cop passat el sorteig de l’ONCE del dia 16/04/2010, els pilots que van tenir la sort de rebre un pneumàtic cadascun van ésser: Albert Orriols amb el número 36 i Miquel Solé amb el 38. La propera cita de la Challenge BFGoodrich serà el proper dia 15 de Maig de 2010 a Gironella, on es disputarà el 39è Critèrium del Berguedà, organitzat per l’Escuderia Gironella.

Classificació Challenge BFGoodrich VIII Ral.li Guilleries

*1.Josep Mª Membrado Mitsubishi Evo X N 50 punts

*2.Climent Domingo Peugeot 206 S1600 A 47 punts

3.Miquel Solé Bmw M3 A 46 punts

4.Albert Orriols Mitsubishi Evo X N 44 punts

5.Jordi Zurita Mitsubishi Evo X N 38 punts

6.Gregorio Pastor Renault Clio RS N 31 punts

7.Jordi Bassà Citroën Visa XA 26 punts

*Els dos primers classificats van obtenir 2 pneumàtics BFGoodrich