Actualitat - 17/05/2010

MEMBRADO ACONSEGUEIX LA SISENA VICTÒRIA AL BERGUEDÀ

El 39è Critèrium del Berguedà, puntuable per al Campionat de Catalunya i la Copa de Catalunya d'Asfalt, es va disputar el passat dissabte als típics trams berguedans, on hi van assistir més de 70 pilots inscrits.
Amb la notable absència del pilot de Blanes, Jordi Zurita, els aspirants a assolir la victòria van ser Membrado, Orriols, Domingo i Gaig. Enguany, com a novetat, l’Escuderia Gironella va afegir al itinerari calcat de la edició anterior una Super Especial al tram de la mítica pujada Gironella-Caserres. Membrado, també va estar acompanyat de Ribolleda a la seva dreta, al igual que en el passat Ral.li Guilleries. La pluja en aquesta edició no va fer acte de presencia, deixant pas a un sol d’infart, permetent gaudir al públic i als participants d’una temperatura molt agradable.
El ral.li es va inaugurar cap a les 09:30h amb un bucle format pels trams de La Guàrdia i Prats-Olost. Aquest dos trams eren de característiques diferents. A la primera de canvi, Albert Orriols s’estrenava en la prova bergadana amb un scratch per davant de Josep Mª Membrado, sorprenent al pilot local. Membrado es quedà a 1,1 segons del viguetà. Climent Domingo amb el seu Peugeot 206 S1600 realitzava el tercer millor crono a 9,6 segons de Membrado. Eduard Garcia amb el tercer Mitsubishi Evo X a la prova, patia una virolla a la Guàrdia, per problemes mecànics, quedant-se bloquejat l’eix posterior del vehicle en les frenades, quedant-se en els primers instants de la prova en la 39ª posició. Al segon tram de la jornada, a Prats-Olost, Membrado i Orriols calcaven el mateix crono, seguits novament a la classificació per Domingo-Venceslao que es quedaven a 10,7.
En la segona volta pels trams matinals, Orriols aconseguia el seu segon scratch al nou pas per La Guàrdia, superant al pilot de l’Escuderia Gironella per només 0,2 segons. Tercer van ser Garcia-Pujol, realitzant un bon temps, que el van permetre recuperar instantàneament 26 posicions a la general després dels seus problemes inicials. Albert Orriols va sorprendre el seu etern rival al tram de casa, a Prats-Olost, guanyant-lo per tant sols 0,1 segons. Toni Gibert, va patir problemes mecànics al seu Renault Clio Sport, fent-li perdre mes de 6 minuts respecte als primers classificats del tram, quedant-se sense opcions a estar al ‘top ten’ del ral.li. Gibert, un cop posat en marxa el seu vehicle, doblava a un participant del Volant RACC a final de tram.
La Super Especial preparada per aquesta edició del Critèrium del Berguedà, va estar situada molt a prop de Gironella, en el tram on es disputa la mítica pujada a Gironella-Caserres, amb un recorregut de només 1,2 kms. Membrado es va ficar a la butxaca el primer pas de la Especial amb un avantatge de 0,5 segons. Un cop arribat l’equador de la prova, Orriols, continuava líder per davant de Membrado a només 0,9 segons, seguits de Domingo a 47,3 segons.




La llista d’abandonaments, arribat el migdia, va ser inaugurada per un Merino (Peugeot 107), per sortida de carretera al tram B1, Prats-Olost. També van abandonar Lluis Lleonart (Peugeot 205 Rallye) i Marc Serrat (Renault Clio S16).
Al Volant RACC, en Victor Pérez Raluy va ser el dominador de principi a fi en la prova inaugural del nou Peugeot 107. Al final del ral.li, en Victor va aconseguir la seva primera victòria al Volant amb un marge de 4,7 segons d’avantatge, encara que a falta de tres trams varen arribar a tenir gairebé 12 segons sobre Carchat-Leite, segon en aquesta ocasió. Una petita sortida de carretera al penúltim tram de la tarda, a la Costa dels Gats, va fer que es reduís l’avantatge acumulat durant tota la jornada entre Pérez i Carchat. El tercer esglaó del podi del Volant se’l adjudicà el binomi Guerrero-Carulla, finalitzant a poc més d’un minut dels seus companys. Joel Guerrero va realitzar un extraordinari debut, ja que es tractava del seu primer ral.li. Dels deu participants inscrits en la primera prova amb el 107, nou varen arribar al podi situat a Gironella.
Un cop començada la segona secció del ral.li, Membrado assolia un nou scratch a l’Especial, precedint en aquesta ocasió per Gaig a 0,1 i d’Orriols a 0,3 segons. Al segon tram de la tarda, a Alpens, Orriols abandonava per problemes mecànics en el seu Evo X, deixant-lo sense la victòria que podria haver assolit per primera vegada a casa del seu màxim rival. Membrado s’anotava un nou scratch, aconseguint un còmode marge sobre Domingo, ja a 1 minut. Amb l’abandonament del pilot de Vic, l’emoció es centrava en la lluita entre Domingo i Gaig per la segona posició. Eduard Garcia en aquells moments ja es trobava en la vuitena posició scratch a falta de tres trams per finalitzar la prova. També van abandonar en la primera secció de la tarda, els ràpids pilots Josep Lluis Herrero (Vw Golf Kit Car), i Jordi Alòs (Renault 5 Maxi), quart i sisè respectivament en el moment de l’abandonament, ambdós també per averia mecànica.



Al primer pas de la Costa dels Gats, Membrado amb menys pressió i el ral.li pràcticament sentenciat va realitzar un altre scratch, seguit molt a prop de Domingo a 1,1 segons i Eduard Garcia a 2,9 amb els problemes mecànics patits en el primer equador de la prova visiblement resolts, trobant-se en aquell moment en la 5ª posició de la general. Al penúltim tram del Critèrium, a Alpens, Membrado continuava signant el millor temps, aquest cop amb un avantatge de 9 segons sobre Garcia (Mitsubishi Evo X). Tercers a la general continuaven Domingo-Venceslao que portaven un avantatge acumulat de 11,9 segons sobre Gaig-Astudillo. Sergi Franch (Renault Clio Rs), fins al moment en 7ª posició de la general, abandonava per averia mecànica al igual que Gerard Bellver (Peugeot 205 Rallye).
A l'últim tram del ral.li, Membrado continuava amb el monòleg iniciat a primera hora de la tarda, marcant l’últim scratch possible, anotant-se un total de 7. Membrado sumava d’aquesta manera una nova victòria (sis amb la d’enguany) al seu palmarès particular i de la prova, així com de nou el triomf a la Challenge BFGoodrich., segon va ser Climent Domingo (Peugeot 206 S1600) a poc més d’un minut. El podi el tancà Jordi Gaig (Bmw M3 E30) a 13 segons del pilot de Cassà.
Cal treure’s el barret a la remuntada de Eduard Garcia, que en el últim tram va aconseguir pujar fins la 4ª posició de la general, posició on es trobava el vencedor final de la categoria GT, Salvador Canals (Porsche GT3), per 0,4 segons de diferència. Un altre actuació a destacar va ser la del vallesà Carles Palou (Peugeot 206 XS), que finalitzà en 7a posició de la general i 2on de grup A, per darrera de Climent Domingo. No ho van fer tampoc gens malament els pilots que s’estrenaven al Volant RACC en aquesta, la seva 31ª edició: Joel Guerrero (3er classificat Volant RACC) i Alex Teixidor (4rt classificat), ambdós, participant per primera vegada en un ral.li. El primer es habitual en proves d’autocròs i el segon prové dels circuits.
RESUM PER CLASSES
Membrado-Ribolleda van ser els més ràpids al Gr.N i la Classe 4, mentre Domingo-Venceslao van vèncer entre els Gr.A i la Classe 6. Gaig-Astudillo van aconseguir guanyar el Gr. XA i la Classe 8. La categoria GT va aconseguir-la Salvador Canals-Montalà i la Classe 12. Entre els F2000, la victòria se la va emportar l’equip Jordi Vicens-Sauleda (Renault Clio F2000), així com la Classe 7, mentre que Domenech-Baixaulí van fer el mateix al Gr.XN i la Classe 1. Perez-Enseñat van dominar el Gr.R1. Domenech-Guerrero van aconseguir la victòria en el Gr. H i la Classe 9.
REGULARITAT SPORT
Amb un total de vint-i-cinc inscrits, dos més que en el Guilleries, el podi va quedar format per Juan López – Garcia (Ford Fiesta Xr2), Victor Sagi-Sagi (Porsche 911 S) i Josep Cabani-Sala (VW Golf Gti 1.8). Quart va ser novament el periodista del món del motor, Miguel Ángel Roselló (Ford Escort MkI). Tres equips no van poder finalitzar la prova: Josep Gui-Gui (Renault 5), Marcel•lí Martí-Datzira (Mini Cooper) i Josep Mª Juvanteny-Mas (Peugeot 205 Maxi ) tots ells per avaria mecànica.