Actualitat - 12/11/2018

Última prova de la temporada del Campionat de Catalunya de Velocitat celebrada al Circuit de Barcelona-Catalunya. La cita coincidia, com ja és habitual, amb la darrera del Campionat d’Espanya de Resistència, en un programa que comprenia altres curses per a clàssics o certàmens monomarca. El míting va aplegar un bon nombre d’aficionats al circuit en un emocionant cap de setmana automobilístic.

Els entrenaments cronometrats són el moment ideal per comprovar el treball desenvolupat en les sessions lliures. I tots els equips van treballar de valent per fer el millor paper en carrera. La cursa era una única i autèntica competició de resistència de 2 hores més 1 volta, amb una espectacular arrencada dels prop de 50 cotxes participants.

El millor classificat entre els participants del català va ser el tàndem format per Daniel Díaz-Varela i Manel Cerqueda, que competien amb un Audi R8 GT4. La parella, que ja havia fet un bon paper en els entrenaments, va acabar la carrera en segon lloc de la general.

Lluc Ibáñez i Maxime Guillemat, al volant d’un Cupra TCR, van acabar en la segona posició del català, tercers de la general de la jornada. La parella s’adjudicaria també el triomf en la categoria TCR, després de 56 voltes al traçat de Montmeló. Aquesta categoria va veure entrar els seus 13 participants un darrere l'altre, el que demostrava la gran competitivitat existent.

Els turismes de menor cilindrada també van oferir espectacle. En la D2, els millors van ser Pierre Arraou i Jordi Codony, que competien amb un Peugeot 308 Racing Cup.

En la D4, el millor entre els participants del català va ser Ferran Méndez, amb un Renault Clio Cup.

Luis Aguilera i Francesc Gutiérrez, que s’intercanviaven al volant d’un Ginetta GT3, es van endur la victòria entre els participants de la C1.

El Circuit de Barcelona-Catalunya va acollir també les curses de la Copa d’Espanya de Clàssics. Legend i Youngtimers. Un certamen que va repetir resultats de la classificació absoluta en les dues proves disputades. Jordi Puig, amb un Porsche 993 de 1993, Marc Riera, amb un BMW 320 D i Jorge López, al volant d’un Porsche 911 de 197, van pujar al podi en ambdues ocasions. Puig va ser també el vencedor de la categoria Youngtimers, i López el de Clàssics. El quart classificat absolut, Alberto Monterubio, va ser el millor classificat dels Legend.

El Campionat de Catalunya de Velocitat tornarà la temporada vinent amb bones dosis d’emoció i espectacle.