Actualitat - 25/11/2019

Punt i final al Campionat de Catalunya de Ral·lis amb la disputa de la 59ena. edició del Ral·li 2.000 Viratges. La prova era puntuable també per la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, el Campionat de Catalunya de Promoció, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d'Asfalt, a més dels Campionats de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport, el Volant RACC, la Challenge Focuxtreme, la Challenge Michelin i la Copa Pirelli RallyCAT.

Organitzada pel Biela Club Manresa, la cursa constava de 12 especials, la meitat de les quals nocturnes. El ral·li va aplegar prop d’un centenar de participants que es van haver d'enfrontar de bon matí a uns trams humits, freds i amb una persistent i intensa boira. A mida que avançava el dia però el sol ja va acompanyar els participants.

Tot i haver aconseguit ja el títol de Campió, Eduard Pons va començar la cursa amb un fort ritme al volant del seu Skoda Fabia. El de Lleida va deixar sense opcions als seus rivals, entre ells Albert Orriols, que amb problemes al seu Ford Fiesta R5 va acabar abandonant.

Pons seria clar dominador del ral·li manresà. Amb Daniel Muntadas de copilot, va marcar el millor temps amb en tots els trams fins a anotar-se la victòria final.

La lluita per les posicions d’honor va ser especialment emocionant, amb Aleix Vila i Jordi Oliva com a protagonistes.. Els dos pilots es van mostrar molt competitius durant les dues seccions matinals i van mantenir el seu pols a la tarda. Al final, Vila , amb Jaume Poch de copilot, va situar el seu Peugeot 106 en segon lloc. El de Solsona, que s’apuntaria el triomf entre els participants de dues rodes motrius i en la Challenge Michelin, aconseguia així els punts suficients per proclamar-se Campió de Catalunya de Ra·lis d’Asfalt.

Jordi i Sara Oliva, a bord d’un Peugeot 205 Maxi, van completar el podi després d’haver defensat el tercer lloc aconseguit en la primera passada per la Font. La parella aconseguiria la victòria en la Copa Pirelli.

Els participants del Campionat de Catalunya de Promoció només havien de fer la meitat del recorregut. El triomf en aquesta ocasió va ser per a Roger Bergadà i Francesc Corsellas, a bord d’un Ford Focus.

El ral·li 2.000 Viratges era puntuable també per als participants del Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt, que només havien de completar els trams del matí. La victòria va ser per Joan Casanovas i Albert Ribas, que competien amb un Ford Focus. La parella, que va marcar el millor temps en la primera passada per Hostalnou, assegurava així el títol de la Challenge Focuxtreme. Marc Cañellas i Aleix Hernández, amb un Citroën Saxo, van ocupar el segon lloc i Sergio Membrive i Tania Garcia van ser tercers, a bord d’un Peugeot 106. Pel que fa a la Challenge Focuxtreme, el podi, després de Casanovas-Ribas, el van completar Joan Josep Riera i Laura Fenoy, en segon lloc, i Carles i Marc Carné, en tercera posició.

El ral·li bagenc era puntuable també per als participants de Regularitat.  En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Joaquim Gummà i Joaquim Turón, amb un BMW 323. La segona posició va correspondre a Josep Costa i Marc Duran, amb un Porsche 911.

Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a José Luis Moreno i Isidre Noguera, amb un BMW 320. La segona posició va ser per a Narcís Marcó i Gerard Ferrer, amb un Lancia Delta Integrale. El podi el completarien Jesús Martín i Cristina Vidal, amb un Volkswagen Golf GTI.

Pel què fa al Volant RACC/Trofeu MAVISA en el Ral·li 2.000 Viratges la victòria va ser, un cop més per a Ramon Cornet i Daniel Noguer. Malgrat no puntuar ni bloquejar punts, van brillar a bord del Peugeot 208 1.2 Pure Tech de la copa de promoció del RACC, aconseguint la meitat de millors temps en una cita que ja van vèncer en la passada temporada. Final de temporada per a emmarcar el de Roger Aymerich i Eric Bellver, on aquí van aconseguir una victòria clara entre els equips que puntuen per al Volant RACC. Aquest resultat els va permetre aconseguir el tercer lloc en el certamen absolut i el subcampionat Júnior. Marc Ventura sortia amb un objectiu clar de mantenir fins al final el lideratge entre els Júnior. Malgrat perdre molt de temps en el bucle matinal, el de Palafrugell i el seu copilot Gerard Alsina van brillar amb llum pròpia durant els trams de nit per escalar fins a la tercera posició i certificar d'aquesta forma el més que esperat títol entre els Júnior i subcampionat absolut. El germà petit dels Aymerich , amb Isaac Pujol al seient de la dreta, Ferran va atacar en el bucle del migdia i es va situar per davant del seu principal rival, Marc Ventura, però aquest li va retornar la partida en els compassos finals i el pilot becat per la Federació es va veure relegat finalment al quart lloc en l'última cita de l'any i tercer en el campionat Júnior. Luka Larrosa i Brigitte Saurí, que ja havien aconseguit el títol en la cita anterior, van encarar la cursa amb absoluta tranquil·litat el seu comiat del Volant RACC. La parella rodava en segona posició a meitat del dia. Vist el complicat de la nit va decidir baixar el ritme i portar el cotxe sencer a meta.

Per classes, Ramon Cornet i Daniel Noguer, amb un Peugeot 208 Pure Tech, van endur-se la classe 3. Els millors de la classe 6 van ser Aleix Vila i Jaume Poch, amb un Peugeot 106. La classe 7 va ser per a Jordi i Sara Oliva, amb un Peugeot 205 Maxi. Víctor Ribot i Jordi Ros, la 10, amb un Renault 5 GT Turbo. Joan Saguer i Nadezda Rychkova, amb un Toyota Celica, van guanyar la classe 13. Finalment, Eduard Pons i Daniel Muntadas, amb un Skoda Fabia R5, van guanyar la classe 16.