Segona victòria de la temporada d’Albert Orriols i Lluís Pujolar. Després del triomf aconseguit al Ral·li Igualada, la parella de l’Skoda Fabia R5 va dominar el dissabte 27 de maig la 32a. edició del Ral·li Empordà, anotant-se els millors temps en totes les especials de la jornada.
Organitzat per l’Escuderia Baix Empordà, el ral·li tenia com epicentre La Bisbal d’Empordà i discorria per tres trams, - La Ganga, Santa Pellaia i Els Àngels - que els més d’un centenar de participants havien de fer a doble passada.
La prova era puntuable per al Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d'Asfalt, a més de les Copes de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport i el Volant RACC.
A bord del Skoda Fabia R5, Orriols i Pujolar es van situar al capdavant de la cursa des del primer tram.
La cursa prometia una nova lluita amb el Citroën DS3 R5 de Xavier Domènech i Àxel Coronado, que van marcar el segon millor temps en el primer pas per La Ganga. Una avaria abans de la següent especial els obligava a deixar la cursa prematurament i va aplanar el camí cap a la victòria d’Orriols i Pujolar. Al volant de l’Skoda, Orriols no va donar treva als seus rivals i va anar ampliant tram a tram l’avantatge respecte els seus perseguidors.
Climent Domingo i Joan Venceslao, amb un Citroën DS3 R3 MAX, van rodar tot el ral·li a l’estela dels líders, assegurant la segona plaça des dels primers compassos de la prova. La parella va fer un ral·li de menys a més, millorant els temps en la segones passades fins arribar a la Bisbal en la segona posició de la general. Domingo i Venceslao, els més ràpids entre els vehicles de dues rodes motrius s’adjudicarien també la Copa Pirelli.
El podi a La Bisbal el van completar Joan Segú i Alberto Gil, amb un altre Citroën DS3 R3 MAX. El seu va ser un ral·li molt complet. Tot i no començar la cursa en posicions de podi, la seva regularitat durant la carrera el va situar en els llocs de privilegi a l’equador del ral·li. En el segon bucle, la parella va mantenir el ritme i va anar millorant els temps aconseguits en la primera passada, rebaixant els cronos tram a tram fins a acabar en tercera posició.
José María Martínez i Luka Larrosa, amb l’habitual BMW M3 E30, van acabar en quarta posició després de mantenir un frec a frec emocionant amb Josep Solà i Robert Izquierdo, que amb un Ford Sierra RS Cosworth van ser cinquens, a cinc segons dels anteriors.
En el Volant RACC / Trofeu Mavisa, Josep Bassas, amb Sergi Brugué al seient del copilot, va aconseguir finalment pujar al calaix més alt del podi. El segon lloc del Volant a La Bisbal va ser per a Aleix Vila, que amb Marc Roca al seient del copilot. Sergi Francolí i Guillem Aymerich van aconseguir pujar al podi en tercer lloc. Tots tres amb el nou Peugeot 208 1.2 PureTech.
Pau de las Heras i Gerard Alsina, amb un Renault Clio Sport, van endur-se el triomf entre els participants de la Challenge Michelin.
En el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints el triomf va ser per a Sergi Pañella i César Crespo, amb un Mitsubishi EVO X, seguits per Xavier Marín i David Cendra, que participaven amb un Renault Megane Coupé. Tercers van ser Daniel Dalmau i Eduard Ferran, amb un Volkswagen Golf GTI.
El Ral·li Empordà era puntuable també per als participants de Regularitat. En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Joaquim Gummà i Joaquim, amb un BMW 323. La segona posició va correspondre a Joan i Jordi Galtés, amb un BMW 325 E30, mentre que el tercer lloc se’l va adjudicar Xavier Olivé i Jordi Vilagrà, amb un Peugeot 205 Rallye.
Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a Jordi Gelabert i Albert Sánchez, amb un Porsche 911, que repetien podi aquesta temporada. La segona posició va ser per a Narcís i Clàudia Marcó, amb un Lancia Delta HF. El podi el completarien Francesc i Joaquim Segú, amb un Volkswagen Golf GTI MK2.
Per classes, Grau Pla i Jennifer Muñoz, amb un Citroën Saxo, van ser els millors en la classe 2. Pau De las Heras i Gerard Alsina, amb un Renault Clio Sport, van endur-se la classe 3. Pau Serarols i Eduard Berenguer van ser els millors de la classe 5, mentre que la 6 va ser per a Daniel Muntadas i Marta Ylla, amb un Peugeot 206. La classe 7 va ser per a Climent Domingo i Joan Venceslao, amb un Citroën DS3 R3 MAX. Pere Serrat i Pere Serrat, es van anotar la 9, amb un Lancia Montecarlo, i José María Martínez i Luka Larrosa es van imposar en la classe 10, amb un BMW M3 E30. Eduard Tuneu i Ricard Aulet van guanyar la classe 11 amb un Lancia Delta HF. Josep Solà i Robert Izquierdo van ser els millors en la classe 12, amb un Ford Sierra RS Cosworth. Finalment, Jaime Abad i Àlex Valle es van adjudicar la classe 13, amb un Ford Sierra Cosworth, i Albert Orriols i Lluís Pujolar es van endur la classe 15 amb un Skoda Fabia R5.
La propera prova prevista del certamen català de Ral·lis serà el Ral·li Osona de l’1 de juliol, que puntuarà per a la Copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt.