Actualitat - 01/06/2010

PRIMERA VICTÒRIA PER CLIMENT DOMINGO

El 2on Ral•li Cervera, que va esser puntuable per la Copa de Catalunya d'Asfalt, amb coeficient 6, així com per l’Open Catalunya, el Trofeu Júnior de Ral•lisprints i per la Copa de Catalunya de Regularitat Esport, es va disputar el passat dissabte amb un recorregut similar al de la seva primera edició, amb més de 60 pilots inscrits.

En aquesta ocasió, alguns dels protagonistes de les últimes curses com Membrado, Orriols i Zurita van decidir no participar a la cita lleidatana. La crisi esta afectant notablement a molts pilots, fet que els obliga a escollir les curses on participar, segons puntuabilitat, ja que han de dedicar moltes més hores als seus negocis. Amb aquestes absències van ser els pilots Garcia, Domingo, Gaig i Canals els que es disputessin els llocs del capdavant. Climent Domingo es va endur 4 de 6 scratchs possibles i Jordi Gaig i Eduard Garcia un cadascun. L’Escuderia WRC Management va realitzar un itinerari similar al de l’edició anterior amb alguna novetat. A part de donar un format a la prova amb verificacions i cursa durant la mateixa jornada, fet molt ben acceptat pels participants. L’escuderia organitzadora va iniciar la prova cap a les 13:30h, donant pas a la primera secció del ral•li, on els més de 60 participants van haver de realitzar un bucle de gairebé dues hores sobre el mateix tram de ‘Les Obagues’. Aquesta novetat va permetre a gran part del públic ubicat en aquesta primera especial, gaudir del bon espectacle dels participants, ja que, en un breu espai de temps, tornaven a veure passar els vehicles de competició sense haver de traslladar-se cap a un altre tram.
A la primera especial, ‘Les Obagues’, Climent Domingo s’estrenava ben començada la tarda marcant el primer scratch, liderant evidentment el ral•li des de el seu inici. Gaig (amb BMW M3) va quedar tant sols a 5.2 segons, seguit de Garcia (amb Evo X) a 9.0 segons. Salvador Canals (amb Porsche GT3), el qual sembla haver aconseguit trobar la fiabilitat esperada en el seu GT després de vuit curses disputades, va començar en quarta posició a 11.2 segons de Climent. El segon pas per ‘Les Obagues’ se l’adjudicà Gaig, millorant sensiblement el temps marcat per Domingo en 1.5 segons. Domingo fou segon a 2.3 segons, seguit de Garcia a 2.7 segons. Canals tornava a marcar el quart millor registre, a 11.3 segons de l’scratch.
Un cop transcorreguda la primera secció, la llista d’abandonaments també es va inaugurar. Emilio Llamas (amb Renault 5 GT Turbo) i Oriol Prat (amb Peugeot 205 Rallye) al tram A1 per sortida de carretera. Ivan Manzano (amb Renault Clio F2000) també va abandonar per sortida de carretera al tram A2, quan es trobava liderant la classe F2000, a més de rodar en la cinquena posició scratch.
Cap a les 19:43h. va esser el torn del tram de Santa Maria. Es tracta d’un tram cronometrat molt ràpid, de 9,12 quilòmetres. Domingo-Venceslao, marcaven el millor registre amb un temps de 4:53.7. A continuació, a 1.6 segons, de nou Gaig-Astudillo marcaven el segon millor temps. Garcia-Pujol, realitzaven el tercer millor crono a 2.5 del pilot de Cassà de la Selva. Lluis Roqué (amb Fiat Uno Turbo) aconseguia fer-se un lloc entre el ‘top 5’. En aquesta secció van aparèixer problemes mecànics en el Porsche de Canals, concretament en el sistema de la direcció assistida perdent líquid de direcció, cosa que el va fer penalitzar uns segons de cara a les seves aspiracions al podi final. Ja en el tram de Conill, l’Eduard Garcia, s’adjudicava el primer i únic scratch del ral•li amb un temps de 4:00.3. El santboià, també va retrobar-se amb la fiabilitat després de patir problemes mecànics amb el seu nou Mitsubishi Evo X en l’inici de temporada. Els problemes que el pilot de Sant Boi va patir en la prova anterior, van resultar ser a causa d’un neumàtic defectuós en el seu interior, fet pel qual l’Evo X preparat per Darné Sport patia problemes d’estabilitat en l’eix posterior. Jordi Gaig, aconseguia el segon millor temps al primer pas per Conill, quedant-se a 4.0 de Garcia, desplaçant en aquesta ocasió Domingo a la tercera posició en aquest tram, quedant aquest a 5.3 de Garcia.
En el penúltim tram de la jornada, Santa Maria, Climent Domingo (amb Peugeot 206 S1600), marcava un nou scratch amb un temps de 4:56.6. seguit de Garcia a 1.6 segons. Jordi Vicens (amb Renault Clio F2000), realitzava un gran crono, fent tercer del tram a 11.5 segons de Domingo. A continuació van estar Roqué, seguit de Gibert. Canals tornava a tenir problemes a la direcció assistida en aquest tram, perdent 15 segons en la classificació general a favor de Vicens, que se’ls apropava poc a poc en la classificació.
A l’últim assalt del ral•li, Domingo va tornar a marcar el terreny, realitzant l’últim scratch del dia amb un total de 4 aconseguits. A continuació van quedar els següents pilots: Garcia (amb l’Evo X), Vicens (amb el Clio F2000) i Vila (amb Citroën C2). En l’últim bucle, l’abandonament de Jordi Gaig (amb BMW M3) per problemes mecànics, va donar l’accés final al podi al pilot de Vilafranca Salvador Canals, que va patir fins a l’últim quilòmetre cronometrat per a no ser superat pel jove i ràpid pilot gironí Jordi Vicens, que va realitzar un ral•li de menys a més.
En quant als participants del Open, l’Isaac Gavila (amb Citroën Saxo) va endur-se per segona vegada consecutiva de la temporada, després de guanyar al passat Pacha-La Pineda, la victòria absoluta entre els participants del Open Catalunya. L’Isaac, ens comentà al final del ral.li que després d’una jornada rodona, només va tenir problemes a 500 metres de la finalització del ral.li, quan se li va destalonar un pneumàtic, arribant fins a Cervera, al parc tancant amb la roda en mal estat per evitar trobar més problemes al fer el canvi de pneumàtic. Segons de l’open van ser el binomi format per Cunillera-Cendra (amb Peugeot 205 Rallye), a tant sols 4.9 segons de diferència. Tercers van tancar el podi absolut de l’open, la parella Segovia-Rodríguez (amb Citroën Saxo) a 9.0 segons. En la categoria, del Open Junior, el guanyador van ser Massachs-Maso (amb Renault Clio 16v), seguits de Rius-Ballver (també amb Clio 16v) i de Sifres-Borràs (amb Clio 1.8 16v). Finalment ens queda l’apartat de la categoria ER. Xavi Quesada (amb BMW 325i), tot i tenir una penalització d’un minut, va quedar a 3:12.4 de Miguel Raventós (amb Subaru Impreza), seguit de Gerard Guerrero (amb Peugeot 106 Rallye). Quesada, que va sortir amb rodes gastades a la prova, les va tenir que substituir pràcticament al final del ral.li per un joc de pneumàtics de carrer, en l’eix posterior, fet que el va fer conduir amb molta precaució durant l’ultima secció del ral.li, administrant com va poder el marge obtingut amb el seu immediat rival.
Destaquem la participació en aquesta prova, de l’actual copilot de Josep Maria Membrado. Parlem de l’andorrà Josep Ramon Ribolleda, que va ser cridat dos dies abans de la celebració de la prova per a participar a la categoria de Regularitat Sport, amb el pilot Joaquim Colomer amb un Seat 127. També cal destacar la participació de dos pilots del Volant RACC 2010, que van aprofitar la prova molt a prop de casa seva per a realitzar més quilòmetres cronometrats amb els nous Peugeot 107. Parlem dels pilots: Joel Guerrero i Marc Llobera, que van finalitzar en les posicions 16ª i 18ª respectivament. Per acabar, hem de fer menció de la participació també al ral•li de l’experimentat copilot i ex-pilot, Alberto Sanchís (amb Audi Quattro), que fins al moment només havia participat en proves de regularitat.



RESUM PER CLASSES
Domingo-Venceslao van ser els més ràpids al Gr.A i la Classe 6, mentre Garcia-Pujol van vèncer entre els Gr.N i la Classe 4. La categoria GT va esser per Canals-Montalà així com la Classe 12. Entre els F2000, la victòria se la va emportar novament l’equip Vicens-Sauleda (Renault Clio F2000), així com la Classe 7, mentre que Gibert-Gibert van adjudicar-se la Classe 3. Guerrero-Carulla van dominar el Gr.R1. Palou-Argemí van aconseguir la victòria en el Gr. H i la Classe 9. Prat-Lucas, amb l’únic dièsel de la prova, van endur-se el grup D i la Classe 10. Per últim, la classe 5 la va encapçalar Cañellas-Sabaté.
REGULARITAT SPORT
Amb 9 equips inscrits, el podi va quedar format per Vilatarsana-Renu (Renault 5 Copa Turbo), López-Garcia (Ford Fiesta Xr2) i Galtés-Galtés (Opel Kadett Rallye). Quarts varen ser Lluís i Isabel Llop (Seat 127). L’únic equip que no va aconseguir finalitzar de RS estava format per Xavi Civil i un altre experimentat copilot, en Víctor Sabater (Porsche 911 SC).