Actualitat - 18/04/2011

Segona victòria de la temporada per Jordi Gaig al 26è Ral•li Empordà

El passat dissabte es va celebrar a La Bisbal d’Empordà la 26a edició del Ral•li Empordà, organitzat per la Escuderia Baix Empordà. La tercera reunió de la temporada va ser puntuable pel Campionat de Catalunya de Ral•lis, la Copa de Ral•lis d’Asfalt, la Copa BFGoodrich i la Copa Recosap, així com per l’Open Catalunya i el Trofeu Júnior amb coeficient 6. El format de la prova, molt similar a les anteriors, va permetre verificar i participar a la prova en una única jornada, aconseguint superar el centenar d’equips inscrits. Els trams escollits per la EBE van ser: La Ganga (7,05km.), Canyet (7,37 km.) i Sant Grau (13,45 km.). En total, els participants disputaren 208,34 quilometres, 55,74 dels quals van ser cronometrats.
Destaquem per una banda, la tornada del pilot barceloní, Joan Segú, al volant del (SEAT Ibiza Kit Car) i pel contrari, l’absència per motius laborals de Climent Domingo (Peugeot 206 S1600) i de Xavi Vidales (Mitsubishi Evo IX). D’aquesta manera, els candidats a ocupar les primeres places de la tercera prova del campionat van ser: Jordi Gaig (Porsche GT3), Josep Maria Membrado (Mitsubishi Evo X), Albert Orriols (Mitsubishi Evo X) i Eduard García (Mitsubishi Evo X), sense oblidar-nos de Carles Llinàs (Mitsubishi Evo IX). L’altre novetat important en aquesta nova cita del campionat català de ral.lis va ser l’estrena de Membrado-Ribolleda al volant del nou Mitsubishi Evo X preparat per MC Racing, compartint equip amb Albert Orriols.
En el primer pas pel tram de (La Ganga), Jordi Gaig i Aleix Astudillo, superaven per 4.5 segons d’avantatge sobre Josep Maria Membrado i Josep Ramon Ribolleda. En la tercera posició, se situaven Albert Orriols i Manel Muñoz a 8,1 segons de Gaig. En el segon tram del dia (Canyet), Josep Maria Membrado i Josep Ramon Ribolleda realitzaven el primer scratch amb el nou equip, amb un temps de 4’42.1, amb tant sols 0.1 segons d’avantatge sobre el binomi Gaig-Astudillo. En tercera posició, trobàvem a Eduard García e Isaac Pujol, a 7.0 segons de Membrado, millorant al mateix temps una posició en la classificació general. Amb l’arribada del tram de Sant Grau, Jordi Gaig i Aleix Astudillo tornaven a imposar el ritme mes elevat, amb un temps de 8’31.8. Josep Maria Membrado i Josep Ramon Ribolleda es quedaven a les portes de l’scratch, a 1.2 segons de Gaig. Eduard García e Isaac Pujol continuaven amb la seva progressió particular, finalitzant tercers, a 7.0 del seu predecessor (Membrado), millorant novament una posició en la classificació, en detriment d’Albert Orriols i Manel Muñoz, quarts.

Finalitzada la primera secció del ral•li, destaquem el múltiple abandonament per sortida de carretera en el tram de La Ganga, en la mateixa corba de: Isaac Borrell (Ford Fiesta ST), Alex Teixidor (Peugeot 107), Bernat Rius (Peugeot 107), Pau González (Citroën Saxo) i Jaime Abad (Peugeot 106), provocant la neutralització de l’especial. Joan Segú, quan es trobava al tram de Canyet, es va veure obligat a abandonar després de que se li sortís un palier. A Sant Grau, Albert Sanchís i Laia Casino (Audi Quattro), se’ls trencava el diferencial de darrera al primer pas per Sant Grau, veient-se obligats a abandonar quan es trobaven en segona posició del grup H. Ràpidament, un cop disputats els tres primers trams de la primera secció, els equips supervivents tenien per davant un nou bucle idèntic al primer, a excepció del tram de La Ganga que va ser anul•lat.
Després del primer pas pel parc de treball, els pilots tornaven als trams. En primer lloc, al tram de Canyet, on Jordi Gaig i Aleix Astudillo resolien un nou scratch amb el Porsche 911 GT3, per davant de Josep Maria Membrado i Josep Ramon Ribolleda, que finalitzaven el penúltim tram de la jornada a 0.7 segons del pilot manresà. En tercer lloc, Eduard García e Isaac Pujol, a 4.5 segons del millor temps, tornant a superar al seu immediat perseguidor a la general, Albert Orriols, deixant el podi pràcticament sentenciat a falta d’un tram. En la segona i última passada pel tram de Sant Grau, Josep Maria Membrado i Josep Ramon Ribolleda s’adjudicaven el segon scratch de la jornada, amb un temps de 8’25.9. En segona posició, Jordi Gaig i Aleix Astudillo situaven el Porsche GT3 a 2.5 segons de Membrado-Ribolleda, adjudicant-se alhora, la seva segona victòria absoluta de la temporada. La tercera posició del tram va ser pel binomi García-Pujol amb el Mitsubishi Evo X de Darne Sport. Un cop disputat l’últim tram, Albert Orriols i Manel Muñoz es veien obligats a abandonar per l’averia de la bomba de benzina en el seu Mitsubishi Evo X.
No podem oblidar-nos de la bona actuació de Miquel Solé i Pere Martinell al volant del BMW M3, els quals finalitzaven la present edició del Ral•li Empordà a la cinquena posició scratch. Josep Sola i Robert Izquierdo, tornaven als ral.lis amb l’habitual Renault Clio Sport, en aquesta ocasió, muntant neumàtics Hankook, finalitzant en una meritòria sisena posició final. Adrià Vila i Jordi Soldevila, en la seva segona participació amb el Citroën C2 R2 Max de CV Sport, realitzaven un ral•li de menys a mes, superant al potent Subaru Impreza Spec C d’August Navarro i Carles Resclosa, vuitens.
A la categoria Open, els guanyadors van ser Oscar Flores i David Miguez amb Peugeot 106 Rallye s’adjudicaven la victòria. Oriol Boluda i Oriol Fuentes es classificaven en segona posició a 20.1 del guanyador. En tercera posició, Xavi Olivé i Susagna Melià (Peugeot 205 Rallye) a 1’02.3 del primer classificat. Quant al Trofeu Junior, Adrià y Jordi Serratosa amb Peugeot 106 Rallye es proclamaven guanyadors, seguits de l’únic equip íntegrament femení format per Helena Taberner i Jessica Nadal amb Peugeot 205 Rallye, que finalitzava en segona posició a 50.9 de Serratosa. Entre els ER, Carlos A. Ródenas i José Antonio Ródenas amb Peugeot 206 F2000 s’adjudicaven la victòria.
En la Copa Recosap, els guanyadors van ser Ricard Mengual i Franc Olivé al volant del Peugeot 206 XS. En segona posició, es classificaven Miquel Caniego i Ramon Segarra a 1’21.7.
En l’apartat reservat a la Regularitat Esport, Josep Pujol i Carlos Fernández amb un Opel Kadet GTE s’adjudicaven la victòria, seguits de Joaquim i Gerard Gummà amb el seu BMW 323 i. En tercera posició, finalitzaven Kim y Anna Vilatarsana amb el seu Renault 5 Copa.
Pel que respecta a la classificació per classes: Gaig-Astudillo el grup GT i la classe 10, Membrado-Ribolleda el grup N i la classe 4, Solé-Martinell el grup XA i la classe 8, Sola-Izquierdo la classe 3, Vila-Soldevila el grup A i la classe 6, Xargay-Pujolar el grup H i la classe 9, Vall-Llovera-Palau el grup F2000 i la classe 7, Bosch-Carreiras la classe 2, Barceló-Soler el grup XN, Prat-Lucas el grup D, Teixidó-Mejias el grup i classe L, Puig-García la classe 5, Guerrero-Carulla el grup R1A i la classe 1.
La pròxima prova serà el 40è Criterium Berguedà els propers 13 i 14 de maig.