Actualitat - 12/04/2010

MEMBRADO ES VA IMPOSAR AL RAL•LI GUILLERIES

El clàssic Ral•li Guilleries, puntuable per al Campionat de Catalunya de Ral•lis i la Copa de Catalunya de Ral•lis d'Asfalt, es va disputar el segon dissabte del mes d’abril als mítics trams gironins, comptant amb més de mig centenar de pilots inscrits.
Com era d’esperar, els màxims aspirants de cara al títol regional van estar a la sortida del ral•li, que, per cert, va comptar amb la novetat d’incloure al rutòmetre una SúperEspecial pels carrers de la localitat de Sant Hilari de Sacalm que va fer les delícies del nombrós públic present.
El cronòmetre es va engegar amb un bucle compost pels sinuosos trams d'Osor i Cladells, dos especials amb asfalts i característiques diferents que complicaven en gran mesura l'elecció dels pneumàtics de cara als primers quilòmetres cronometrats. A la primera d'elles, Osor, Vidales-Hereu donaven la sorpresa al marcar el millor temps al volant d’un Mitsubishi Lancer EVO IX que incorporava algunes millores electròniques i una caixa de canvi de nova factura. El pilot barceloní decidia muntar pneumàtics tous per a l'humit asfalt d'Osor i encertava amb la seva elecció, col•locant-se per davant del Peugeot 206 S1600 de Climent Domingo i Joan Venceslao (perfectament revisat després del trencament de motor en Sant Julià), que també havia calçat gomes toves a l'eix del darrere del seu cotxe. Encara que el jove gironí (que va arribar a Sant Hilari el dissabte de matinada procedent de París), va marcar el segon millor registre, va caure fins a la posició vint-i-cuatre al ser penalitzat amb un minut per avançar-se en un control. D'aquesta manera, els Mitsubishi EVO X de Membrado, Orriols i Zurita, en aquest ordre, es van col•locar al darrera d’en Vidales després de l'especial inaugural. A la primera passada per Cladells, un tram més abrasiu i brut que l'anterior, Josep Mª Membrado -acompanyat en aquesta ocasió de Josep Ramon Ribolleda, ja que el seu copilot habitual Jordi Vilamala va haver d'atendre assumptes laborals- rendibilitzava el fet de portar un compost més dur de pneumàticsi es feia amb l’scratch per davant de Vidales, passant a ocupar a més el lideratge del ral.li davant del pilot barceloní i d’un Orriols que es queixava de poca estabilitat al tren davanter del seu cotxe. També ho passaven malament Xargay-Moreno (BMW 2002 TU), amb la grava existent, havien d'esprémer-se al màxim per a controlar les reaccions del seu BMW a l'enganxar-se el cable de l'accelerador. Immers en plena lluita amb els BMW M3 de Solé-Martinell, i de Gaig-Astudillo, amb un lleuger avantatge pel pilot de Manresa, J.V. Costa-M.A. García, també tenia problemes al seu Mitsubishi EVO IX, i es queixava del comportament dels frens i les gomes, mentre Gibert trencava el cable de l'embragatge del seu Renault Clio RS, i el local Bassà veia com pujava estrepitosament la temperatura del seu “antic” Citroën Visa.
La llista d'abandonaments, inaugurada per un Herrero que finalment no podia prendre la sortida al no tenir llest el motor del seu Volkswagen Golf Kit-Car, la completaven Marc Jiménez (a més de tenir un toc amb una valla al tram inicial, va sortir al segon trencant una mangueta, encara que es reenganxaria més tard assolint bons temps), Roqué i Vall-llovera, aquests dos últims per avaria. La segona passada per Osor se la va tornar a anotar Vidales, però Membrado, que estrenava amortidors al seu Mitsubishi EVO X, es col•locava al seu darrere i aconseguia mantenir la primera plaça. Membrado tornava a ser el més ràpid a Cladells calcant el temps de la primera passada, mentre Vidales trencava una peça del seu canvi que li impedia passar de tercera velocitat; encara que podia acabar el bucle, va quedar molt retardat en una classificació general controlada per Membrado amb 26’2 d'avantatge sobre Orriols, que també es veia afectat per problemes en la caixa del canvi, i 30’3 sobre Domingo. Zurita era quart a 36’9 del líder, seguit de Gaig i Solé, que estaven mantenint una lluita tancada fins que Solé va fer un trompo al quart tram i va cedir quinze segons al seu rival.
Entre els retirats hi eren Alós i Costa, per sortida de pista al tercer i quart tram respectivament, i Pla per avaria al seu Citroën Saxo. A la tarda, la temperatura seguia sent agradable i la segona part del rallye seguiria amb un doble pas per la súperespecial urbana traçada als carrers de Sant Hilari. Els Mitsubishi EVO X de Membrado i Zurita es van repartir el millor temps en ambdues passades, i el nombrós públic que es va congregar al voltant del traçat va gaudir amb les espectaculars evolucions dels pilots i les seves màquines. Després es van celebrar els no menys coneguts trams del Coll del Buc aquesta vegada amb només quatre quilòmetres de recorregut fins a arribar a la coneguda rotonda. Al primer d'ells, Zurita s'aplicava i era el més ràpid seguit de Domingo, Orriols, Membrado i Vidales, que decidia sortir amb rodes usades per a comprovar que els problemes a la caixa de canvi havien estat solucionats, i es retirava voluntàriament després d'aquest bucle.
Al vuitè tram, Membrado marcava un altre scratch al seu compte particular precedint a Zurita, qui es quedava a només 1’5 del segon lloc que ocupava Orriols a la general, en aquesta especial per darrere de Domingo que va ser tercer. A la primera passada per Collsaplana es comptabilitzava l'abandonament de Navarro-Resclosa al trencar-se el motor del seu Lancia Delta Integrale, així com el de Lloret-García (Seat Ibiza) per sortida de carretera, i el de Gaig-Astudillo després de trencar el dipòsit de gasolina del seu BMW en un virolla quan marxava en quarta posició. Mentres Marcos es marcava una virolla.
L'últim bucle de la carrera l’obria Climent Domingo marcant el primer scratch a la seva nova etapa als comandaments del Peugeot 206 S1600, seguit d'un Zurita que aconseguia avançar a Orriols gràcies als bons registres aconseguits a la tarda. El pilot de Blanes estava a punt de pujar al segon graó del podi, però una punxada a l'últim tram i l’scratch d’Orriols permetien al guanyador del Ral.li Guilleries el passat any fer-se amb la segona plaça darrere un Josep Mª Membrado que va estar intractable durant tota la jornada, emportant-se de passada el triomf a la nova Challenge BFGoodrich. Quarts van finalitzar Domingo-Venceslao, seguits de Solé-Martinell, els germans Vilamitjana i Xargay-Moreno, que precedien a Vila, Prats i Palou.
Cal destacar especialment el dotzè classificat, Carlos Marcos, que va competir amb un Mitsubishi EVO V de 300 CV de potència i brida d'admissió de turbo de 32 mm de diàmetre però alimentat amb gas, que li permetia carregar el combustible suficient per a recórrer més de la meitat del rallye sense repostar.

REGULARITAT SPORT
Amb un total de vint-i-tres inscrits, el podi va quedar tancat pels Renault 5 decorats amb els colors de l'Escuderia Baix Empordá, que va fer triplet amb Gui, Anglada i Vilatarsana, copant les tres places del podi després d'una lluita tancada. Quart va ser el conegut periodista especialitzat en motor Miguel Ángel Roselló, mentre Sabater-Rosines, amb Ford Escort MK I, i López-López, amb Seat 127, es van haver de retirar.


Membrado-Ribolleda van ser els més ràpids al Gr.N i la Classe 1, mentre Domingo-Venceslao van vèncer entre els Gr.A i la Classe 6, i Solé-Martinell en la Classe 8. Entre els F2000, la victòria se la va emportar l’equip Vilamitjana-Vilamitjana, igual que a la Classe 7, mentre que Xargay-Moreno van fer el mateix al Gr.H i la Classe 9. Prats-Gurt van dominar el Gr.XA, els germans Gibert, la Classe 3, Marin-Massaguer a la Classe 5 i Pinilla-Maso, la Classe 2