Actualitat - 21/05/2012

El Circuit de la Pedrosa de Masquefa, a la comarca de l’Anoia, va ser diumenge l’escenari de la disputa de la 3ra. prova de la Copa de Catalunya de Resistència Off-road després de les disputades fins ara a Castellbisbal al gener i a Lleida el març passat.


Organitzat per l’escuderia Gas a Fons, la prova va comptar amb una trentena d’inscrits que havien de rodar durant 3 hores pel circuit. Els participants estaven distribuïts en dues categories: la classe 1, per a vehicles de fins a 1600 centímetres cúbics, la classe 2, per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics.


Les inclemències del temps, però, amb forta pluja i fins i tot calamarsa ben entrat el matí, van obligar a Direcció de cursa a treure bandera vermella, quan s’havien disputat ben just les dues primeres hores degut a que no es podien garantir les condicions de seguretat mínimes per als pilots, al malmetre l’aigua, les condicions de la pista. Es va donar la cursa per finalitzada al haver-se complert més del 60% del temps establert tal com marca el reglament.


Els equips participants, la majoria formats per dos o tres pilots, van anar fent relleus des de tres quarts d’11 del matí, quan va començar la prova, fins gairebé al punt de la 1 de la tarda, quan es va haver d’aturar perquè tant de fang i aigua a la pista ja feia impracticable la conducció dels vehicles.


La graella de sortida l’encapçalava en aquesta ocasió Daniel Culebras al volant del seu Opel Corsa GSI 1.6, tenint en compte que l’ordre es va establir segons la classificació general del Campionat, mentre que darrere seu van sortir els participants novells situats segons un sorteig previ.


Després de les prop de més de 2 hores de resistència, el guanyador absolut a Masquefa va ser l’equip Fast Parc Motor amb David Castany i Jordi Anglarill formant parella amb un Peugeot 206 2.0. Tot i no ser els més ràpids a l’inici de la cursa, quan Castany i Anglarill es van col•locar líders ja ningú els va poder desbancar i van acabar traçant un total de 115 voltes als 700 metres de longitud que conformen aquest circuit de Masquefa.


Amb les mateixes voltes, i a 1 minut i 18 segons dels primers, l’equip Piera Motor de Jordi Zapata I Ivan Cano conduint un Seat Ibiza van acabar segons, mentre que HRC Competició de Lucas, Navarro i Sacristan amb un Volskwagen Golf van completar el podi, tercers, a una volta dels guanyadors.


Aquests tres equips van ser, a més, els qui van configurar el podi de la classe 2, mentre que la victòria a la classe 1 se la va endur l’equip Tresina Sport de David Boltà i Antònia Martínez, amb el seu Peugeot 205, cinquens classificats a la general a només dues voltes dels líders absoluts.


En aquesta classe 1, va acabar segon l’equip Ibsauto Team de Toni Ibáñez i Ramon Sans al volant d’un Citroën Saxo 1.6 mentre que els tercers van ser els 4 Amics Racing Team de Xavier Serentill i Jordi Salinas amb un Peugeot 106.


La prova de Masquefa va ser molt disputada com ho demostra el fet que entre els quinze primers equips en prou feines hi haguessin 8 voltes de diferència.
La quarta i darrera prova d’aquesta especialitat es disputarà al setembre al circuit d’Alguaire, a terres lleidatanes.