Actualitat - 25/05/2018

El Circuit Parc de la Serra de Mollerussa va acollir dissabte una nova prova del certamen català d’autocròs. La cita formava part d’un programa doble incloent també una prova de la Copa Catalana de Resistència Off-road per configurar un any més la Diada Off-road de Mollerussa.

Prop d’una trentena de pilots van participar en les curses del campionat d’autocròs, distribuïts en quatre categories: la divisió 1, la més potent, per a vehicles d’entre 2.000 i 3.500 centímetres cúbics, la divisió II, reservada per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics, la divisió II-A, per a vehicles de fins a 1.6 litres de cubicatge i els sempre espectaculars Car Cross, amb els Júnior corrent per separat.

Les verificacions tècniques i administratives van donar pas a les mànegues d’entrenaments i classificatòries en una jornada assolellada que va aplegar al circuit un bon nombre d’aficionats al motor. En Turismes, Miguel Gracia es va adjudicar la victòria en la divisió 1, al volant d’un Volkswagen Golf  II GTI.

El triomf en la divisió II va ser per a Josep Vidal, amb un Opel Astra 2.0, que va creuar la meta amb un avantatge de 34 segons respecte el segon classificat, el Volkswagen Golf de Jordi Fabregat. El tercer calaix del podi de la divisió II va ser per a Josep Munné, que pilotava un Volkswagen Polo 2.0.

En la divisió petita, la II-A, el triomf va ser per a Òscar González, amb un Citroën Saxo 1.6. Pedro Castellano, amb un Peugeot 106, va acabar segon després de ser penalitzat per irregularitats en la sortida.

En la divisió Car Cross, 11 pilots van acabar la carrera final. Juan José Moll, amb un Speed Car Xtrem, es va endur el triomf després d’una emocionant cursa, amb 4 voltes sobre el traçat lleidatà i una joker lap que va acabar sent determinant. El segon lloc va ser  per al Kincar de David Masoliver, que va creuar la meta a 1,6 segons del líder. El podi el va completar Ivan Piña, amb un La Base RX-01.

Pol Català, amb un Speed Car Xtrem va ser el millor entre els participants en la divisió Júnior. Javier Bracho, amb un MVr Racing, va acabar en segona posició per davant d’Arnau Biosca, que va creuar la meta a 17 segons del guanyador.

Després de les curses d’autocròs, el circuit de Mollerussa es va preparar per a la cursa de resistència off-road de tres hores de durada. En total, 19 equips participants repartits en equips de dos o tres pilots van prendre part en la carrera.

En la classe 1, la victòria va ser per a Vicente de la Torre i Joan Soldevila que, al volant d’un Citroën Saxo 1.6, van donar 143 voltes al circuit. Joan Navas i Joan Cañiz van ser segons, amb un Peugeot 205 Rallye. El podi el van completar Josep Vidal, Manuel Fuentes i Manuel Franco, que s’intercanviaven al volant d’un Daewoo Lanos 1.6.

La classe 2 va ser per al trio format per a Gerard Garcia, Juan Gracia i Tomàs Alonso, als comandaments d’un Seat Ibiza 2.0 després de fer 142 voltes. Cinc voltes menys van fer els segons classificats, els gironins Xavier Alabau, Jordi Marull i Robert Puig, que compartien el volant d’un Volkswagen Golf 2.0. El tercer lloc va ser per a Vivian Santiago i Josep Prat, amb un Seat Ibiza 2.0

Roger Oto i Marc Consul, amb un Seat Ibiza 1.8 Turbo, es van endur la classe 3, després de completar 9 voltes més que els segons classificats. Guillem Mesull, Ernest Gutierrez i Gerard Abella van pujar al segon calaix després de fer 135 voltes al traçat amb el seu Volkswagen Lupo 1.4. Jesús Jimenez, Francisco Roig i Alfreso Jauset, amb un Seat Ibiza TDI 2.0, van ser tercers després de completar la volta més ràpida.

L’Off-road català torna el cap de setmana del 2 i 3 de juny amb la celebració del XXVI Premi Ara Lleida, puntuable també per al Campionat d’Espanya d’autocròs.