Actualitat - 04/10/2010

Ahir diumenge es va celebrar al circuit del Parc de la Serra, a Mollerussa, la quarta prova de la Copa Catalana de Resistència Off-Road de Turismes 2010.
Prop de 60 pilots habituals d’aquesta Copa, repartits en 25 equips, han estat presents en aquesta prova. Aquesta competició segueix tenint un bon nombre d’inscrits degut a la possibilitat de competir 2-3 pilots amb un mateix vehicle, tenint en compte també, el baix cost de la inscripció.
La jornada es va presentar amb unes condicions climatològiques perfectes, amb un sol esplèndid, fet que va propiciar que un nombrós públic presenciés la prova. La cursa es composava d’uns entrenaments lliures, i d’una cursa de resistència de 3 hores amb 2-3 pilots per cadascun dels equips.
Entrenaments lliures
Els entrenaments lliures es van disputar just abans del inici de la cursa de resistència. Durant els entrenaments van aparèixer alguns problemes mecànics per alguns participants. L’equip més ràpid dels entrenaments va esser,el format per Castan-Anglarill amb un Peugeot 206, realitzant un temps de 57.478 segons, seguits de Molas-Barcons amb un temps de 57.593, essent els tercers Vilaseca-Freixas amb 58.244.
Cursa de Resistència
Tal i com mana el reglament, la graella de sortida estava ordenada segons la classificació de la Copa. La primera posició l’ocupava l’equip format per Lucas-Navarro-Sacristan, amb VW Golf 2. Destaquem el canvi de vehicle que han fet Pozo-Mancha-Ros, abans amb Peugeot 205 i que en aquesta cursa han participat amb un Peugeot 206. La quarta cita de la temporada ha estat marcada per la intensa activitat dels equips dins i fora de la pista, doncs molts han estat els problemes mecànics soferts per la gran majoria d’equips participants. Això ha provocat moltes entrades i sortides de pista a boxes per a reparar desperfectes mecànics dels vehicles. El primer líder de la cursa, David Boltà, just quan es trobava amb una volta d’avantatge respecte els seus perseguidors va haver de entrar a boxes a causa de problemes en la barnilla del canvi. Les nombroses punxades també han obligat a diversos equips a efectuar parades extraordinàries, com ha estat el cas de Gutierrez-Cano i Gracia-Garcia.
Tornant a la cursa, l’equip format per Bolta-Martinez va prendre la davantera fins la volta 32, seguits de Castany-Anglarill i de Molas-Sala. Problemes amb el vehicle van propiciar el primer canvi al capdavant de la cursa, passant a ser comandada per Castany-Angrarill durant 33 voltes, seguits d’aprop per Molas-Barcons, que desprès de veure com el vehicle de Castany-Anglarill s’havia d’aturar per problemes mecànics, es col•locaven en primera posició i no la deixarien fins acabar la cursa. Mancha-Pozo- Ros, que fins llavors havien ocupat la tercera posició passaven a ser segons, mantenint un bon ritme que feia pensar que les dues primeres places ja estaven adjudicades, però quan es complia la segona hora de cursa eren superats per Alonso-Alonso-Centelles i poc desprès per Nogue-Figuerola. En l’ultima part de la cursa, el SEAT de Molas-Barcons perdia tracció, degut a problemes amb l’embragatge, però superant la bandera de quadres en primera posició amb 150 voltes a gairebé una volta d’avantatge sobre el seu immediat perseguidor, l’equip format per Alonso-Alonso-Centellas, amb VW Golf i a 4 voltes dels tercers classificats, Nogue-Figuerola també amb un VW Golf.
Pel que fa a la Classificació per classes, la Classe 1 la va encapçalar l’equip format per Vilaseca-Freixas amb 145 voltes, seguits de Ibañez-Sans a tres voltes i Bolta-Martinez a la tercera plaça amb 137 voltes.
La Classificació de la Classe 2 va ser la mateixa que la general, al conduir els tres primers classificats vehicles d’aquesta classe.
La propera i última cita de la Copa de Catalunya de Resistència Off-Road es disputarà el proper 17 d’octubre a Masquefa.