Actualitat - 21/06/2010

El Circuit de Calafat ha sigut l’escenari triat per la Federació Catalana d’Automobilisme per a celebrar la segona cita puntuable pel Campionat de Catalunya de Velocitat. El programa concentrat de diumenge ha estat definit en base a les quatre categories presents, Turismes, Challenge Clàssic Doga, Open Fórmula i Fórmula Mix; les quals han celebrat les verificacions a primera hora del matí, una sessió d’entrenaments cronometrats a continuació i dues curses a posteriori. La climatologia ha sigut un dels factors rellevants del dia però en aquesta ocasió no ha estat ni per temperatures extremes, ni per la presència d’aigua sinó pel fort vent que ha estat bufant al traçat tarragoní durant tota la jornada dominical.

Turismes
La categoria de Turismes, caracteritzada per l’habitual competició de dos pilots per vehicle i amb unes curses de llarga duració, en aquest cas de 50 minuts més 1 volta; tenia vuit inscrits en aquesta segona cita d’enguany. En la divisió D4 i com a únics participants de la mateixa, Jordi Puig i Antoni F. Garcia s’enduien ambdues victòries, al volant d’un Seat León Supercopa 07; essent els clars dominadors en la general de cada cursa. Xavi Bonet i Eduard Lázaro, amb el seu Renault Clio Cup, repetien les victòries de la cita inaugural dins de la divisió D2 i seguien a Puig-Garcia en la general. També en aquesta divisió, trobàvem un dels vehicles més observats del cap de setmana; l’Abarth 500 A. Corse del conegut pilot-organitzador Francesc Gutiérrez i el seu company Joan Davoz. Tot i ser penalitzats per diferents motius en ambdues curses, la parella catalana s’enduia el segon calaix del podi de D2 a les curses 1 i 2. I en D1 les victòries també anaven a parar als mateixos en les dues mànegues, en aquest cas al pilot i promotor del programa Desitjoserpilot.cat i al seu company debutant Oriol Mas; a bord del Peugeot 207 THP de Mavisa Sport. A la D3 l’or se’l repartien entre els dos inscrits presents, sent el primer per Fortia Pares i Ivan Cano amb un Seat León Copa 05 i el segon per l’únic pilot que competia en solitari, l’habitual del certamen Henk Van Zoest, de Skualo Competició. Javier Esquembri i Toni Arrufat completaven la D1 i Dani i Oscar Correa feien el mateix en D2; aquests últims molt allunyats dels seus predecessors amb els seus respectius Volkswagen Golf II els primers i Renault Clio Cup els segons, substituint l’Ibiza TDI de la primera cita d’Alcarràs.

Challenge Clàssic Doga
Els llorers, tant de la Copa Doga com de la Challenge Clàssics, han estat repartits entre diferents pilots. A la Doga, Alex Cosín a la primera i Marcel Quirós a la segona, s’alternaven al primer calaix del podi. Amb Cosin vencedor, l’acompanyaven a les places d’honor David Mula i Marcel Quirós, segon i tercer respectivament. En la segona cursa, rere Quirós, es classificaven amb els productius Golf GTI en David Bonfils i en Pere Pallejà Sr. En aquesta segona cita, la Copa Doga ha mostrat un cop més la seva bona salut, essent 8 els pilots inscrits en la categoria. La Challenge Clàssics comptava a Calafat amb dos pilots. Alex Martinell s’adjudicava la victòria en ambdues curses al volant del seu BMW 2002 ti i el Ford Escort de Santi Sabatés el secundava. En la categoria Open, la primera posició era pel Nissan Primera MP10 de Joan Martí Pla.
Open Fórmula
Les dues curses d’Open Fórmula s’han vist caracteritzades per la no participació a les curses dels homes situats a la pole. A la primera cursa per un problema mecànic al monoplaça d’en Víctor Valiente i a la segona, per decisió pròpia del guanyador de la primera cursa, en Sergi Yborra. A la primera cursa, Samuel Checa, clar dominador de la categoria a Alcarràs, es feia amb la segona plaça i a la segona, la victòria se la feia seva. Azor Dueñas era el tercer en discòrdia amb el seu Renault 2 litres a la primera cursa i segon a la segona; mentre Víctor Valiente es conformava amb tancar el podi a la segona carrera.
Emilio de Villota monopolitzava la categoria sub-18 amb cinc joves pilots als comandaments dels seus respectius F-BMW FA-99. Toni Alarcon s’imposava a la primera cursa seguit d’un Igor Urien cada dia més ràpid i de Daniel Vacas. A la segona cursa, Urien s’enduia el primer lloc seguit de Mauro Marques i Javier Ruiz; mostra de l’igualtat present entre màquines i pilots a la categoria jove.

Fórmula Mix
Aquesta categoria va viure unes intenses lluites per la primera posició amb un convidat d’excepció; el vigent campió nacional de la disciplina, el català Xavi Domènech. El pilot del Motor Club Sabadell es presentava a la cita amb ganes de córrer a casa però decidia, en acte d’amabilitat, no afectar als interessos dels pilots habituals. Per això, si bé hagués pogut ser el dominador en pista, deixava pas als seus perseguidors al final de cada una de les curses per tal de no bloquejar punts. En aquestes, Carayol era l’únic capaç de seguir una mica el ritme de Domènech i així s’adjudicava les dues victòries. Raúl Martínez, l’autor de la pole, deia adéu a la primera cursa en el primer revolt amb una ròtula trencada però es refeia de l’ensurt, a la segona cursa, classificant-se segon en una bonica lluita amb els pilots mencionats anteriorment. Eusebio Martínez i Josep Rubio ocupaven la segona i la tercera plaça a la primera cursa mentre que Xavi Domènech, tot i entrar a box just abans de creuar meta, es feia amb el tercer calaix a l’última cursa.

La Fórmula Mix era territori de la marca lleidatana Speed Car que veia com set dels vuit vehicles presents eren del seu últim model GTR.

La propera cita del Campionat de Catalunya de Velocitat es disputarà el cap de setmana del 10 i 11 de juliol a les noves instal•lacions del Parcmotor Castellolí.