Actualitat - 01/03/2010


La 13a. edició del Ral.lisprint de Sant Julià, organitzat per l’Escuderia Osona, es va disputar diumenge passat i, tot i no puntuar per a cap campionat en concret, va servir per a iniciar la temporada catalana de ral·lis. Amb importants canvis en el seu recorregut respecte a altres edicions, aquest fet no va incidir gens ni mica en l’afluència d’afeccionats que, com sempre, van acudir de forma massiva. En qualsevol cas, els seixanta-quatre pilots que van prendre la sortida van haver de plantar cara a tres passades pel tècnic
tram de 10,3 quilòmetres que enllaça les localitats de Sant Julià de Vilatorta i Espinelves.

Tot i així, les sorpreses es van produir molt aviat i van tenir especial rellevància en la classificació final. En el shakedown, Climent Domingo -un dels principals favorits- trencava el motor del seu recent adquirit Peugeot 206 S1600 i es quedava sense poder disputar la cursa. Per si això fos poc, Orriols -vencedor els dos últims anys- també tenia problemes en el propulsor del seu Mitsubishi EVO X, doncs després de sortir del parc d’assistència, una biela sortia del bloc provocant un conat d’incendi i deixant-lo fora de cursa.


Jordi Zurita i Noelia Laporta

Amb aquests preàmbuls, Jordi Zurita (guanyador del Ral.lisprint de Sant Julià en 2006 i 2007) i Noelia Laporta, la seva navegant en aquesta ocasió, afrontaven la cursa com a favorits a bord del seu Mitsubishi EVO X preparat per MC Racing. En el primer tram, el pilot de Blanes feia efectius els pronòstics en marcar l’ scratch per davant del Mitsubishi EVO IX de Diego i el Seat Ibiza Kit-Car pilotat per Lozano. Martorell, a pesar de tenir problemes de frens, marcava el quart millor temps, seguit de Vilamitjana, Mateo i Ramírez..

A la segona passada, Zurita tornava a ser el més ràpid a pesar de tenir un toc a la coneguda rotonda del “Coll del Buc”, precedint novament a Diego, que, en aquesta ocasió, guanyava per 2” a un Lozano que es queixava de problemes amb els frens. Mateo, després d’un any sense córrer, marcava el quart millor temps al volant del seu Seat Ibiza Kit-Car, per davant de Martorell, Solé i Vilamitjana. Així, mancant una sola passada pel final, Zurita encapçalava la general amb 8” de rèdit sobre Diego i 10” sobre Lozano, que avantatjava el grup format per Martorell, Vilamitjana i Mateo en més de vint segons.

A l'últim i decisiu tram de Sant Julià-Espinelves no hi van haver sorpreses i Zurita va marcar un nou scratch, imprimint un temps de 6'40'' per aconseguir la seva tercera victòria en aquestra prova, per davant del Seat Ibiza Kit-Car de Lozano, que pispava la tercera plaça a Diego per un sol segon. Quart va finalitzar Martorell, seguir de Vilamitjana, Mateo i Solà; mentre Palou es feia amb la vuitena posició i la victòria en la categoria d'Històrics enfront del BMW de Xargay, que concloïa finalment en onzè lloc.



Santiago Mateo-Raúl Montejano