Actualitat - 19/07/2017

Setena edició de la Pujada a Alp 2500, puntuable per al Campionat de Catalunya de Muntanya i d’Espanya de l’especialitat. La prova, organitzada per Cerdanya Racing amb la col·laboració de V-Line, va aplegar una setantena de pilots i també un bon nombre de públic al llarg del recorregut.

La Pujada constava de dues mànegues d’entrenaments cronometrats i tres de cursa que es van desenvolupar dissabte i diumenge en un tram de 6 quilòmetres comprès entre Alp i l’estació de Masella.

La prova la va dominar Dimitri Pereira que, al volant d’un Norma M20F, va ser el més ràpid en les tres mànegues de cursa, amb un important marge respecte a la resta de participants. Pereira, però no puntuava per al Campionat català.

Ramon Plaus, amb l’habitual Speed Car GTR, va ser segon després de millorar els temps en cada una de les mànegues. L’andorrà, cinquè entre els participants del certamen espanyol,  va ser el primer classificat del Campionat de Catalunya sumant així el major nombre de punts en una cursa de cara al campionat.

Edgar Montellà, amb un altre Speed Car GTR, va acabar en tercera posició, segon entre els participants que puntuaven per al Campionat de Catalunya, a només una dècima de l’anterior.

Eudald Carbonell, amb un BRC, va acabar la Pujada darrere seu, sisè en la general de la jornada.

El millor classificat en la Categoria de Turismes va ser, una vegada més, Gerard de la Casa, quart en la general de la jornada, amb l’habitual Seat Córdoba WRC. De la Casa va ser segons de la seva categoria entre els participants del certamen estatal, just darrere de José Antonio Aznar, que pilotava un Ginetta G55 GT3.

De la Casa va superar per dos segons el segon classificat del certamen català, Luis Aguilera, que participava amb un Seat León MK2.

Jaume Font, amb un Seat Leon Cup Racer, va completar el podi entre els participants de la categoria de Turismes.

El Trofeu Propulsió se’l va endur Oriol Soler, amb un BMW 318iS.

Pel que fa a la Regularitat en Muntanya, el guanyador en Regularitat Super-Sport va ser Lluís Llop, al volant d’un Volkswagen Golf GTI.

En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Francesc Segú, amb un Volkswagen Golf. Víctor Salagaray, amb un Peugeot 205 GTI va acabar la cursa en segon lloc, mentre que Ramon Arqués, amb un Porsche 911 SC, va ser tercer.

Per classes, Raúl Ramírez, amb un Peugeot 106, va ser el millor de la classe 2. Sergi Pañella, conduint un Mitsubishi EVO X, assolia la victòria en la classe 4, i Andreu Llaberia, la 6, amb un Citroën Saxo. Joan Salvans, amb un BMW M3, va ser el millor entre els participants de la classe 8. Ramon Rosell es va adjudicar la 10, amb el seu Renault Clio. La classe 11 va ser per a Jaume Font al volant d’un Seat León Cup Racer, mentre que la 13 va ser per a Luis Aguilera i el seu Seat Leon MK2. Gerard de la Casa, amb un Seat Córdoba WRC, es va endur la classe 14. Ramon Plaus es va imposar en la classe 17, amb un Speed Car GTR. Eduard Andueza, amb un Citroën AX, es va endur la classe 18 i Jonatan González, amb un Volkswagen Golf, va guanyar en la classe 19. La classe 20 va ser per a Antonio Cubero, que participava amb un Porsche 911 RS. Finalment, la 21 va ser per a Claude Darne i el seu Fórmula Martini, i la 22 per a Oriol Soler, amb un BMW 318iS.

La Pujada a Alp tenia com a complement la segona edició del Ral·lisprint de la Cerdanya, que es va celebrar divendres. La victòria va ser per a Lluc Rubio i Ivan Cano que, amb un Porsche 997 GT3, van marcar el millor temps en totes les especials.

La segona posició va correspondre a José Maria Martínez Vivancos que, amb Sergio Ramirez de copilot, va situar el BMW M3 E30 a 23 segons dels vencedors.

El podi del Ral·lisprint el van completar Josep Sola i Robert Izquierdo, al volant d’un Ford Sierra Cosworth.

El Ral·lisprint també puntuava per a les copes de Catalunya de Regularitat. Pel que fa a la Regularitat Super-Sport la victòria va ser per a va ser Josep Costa i Marc Duran, al volant d’un Porsche 911 SC.

En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Magalí Gutiérrez i Anna Vives, amb un Opel Ascona 2000 seguits per Xavier Comella i David Galafat amb un Volkswagen Golf.

La propera cursa del Campionat de Catalunya de Muntanya tindrà lloc el cap de setmana del 30 de setembre i 1 d'octubre i serà la Pujada Ordino-Arcalís.