Actualitat - 21/06/2010

Jordi Zurita s’adjudica el 23è Ral.li Girona
El 23è Ral.li Girona, es va disputar aquest passat cap de setmana, amb la localitat gironina de Riudellots de la Selva, com a centre neuràlgic de la prova. La cinquena prova de la temporada, va puntuar pel Campionat de Catalunya i la Copa de Catalunya d'Asfalt, amb coeficient 8. A més, també va comptar amb la participació dels pilots del Volant RACC, Regularitat Sport i la Challenge BFGoodrich, amb un total de 85 pilots inscrits. La jornada va estar marcada per les condicions climatològiques canviants durant la prova, amb altes temperatures durant els trams del matí i la presencia de la pluja en els trams de la tarda, fet que va marcar canvis en les classificacions finals.

En aquesta ocasió, l’únic pilot dels aspirants al Campionat de Catalunya absolut que no va trobar-se en la sortida, va ser el pilot del Lluçanès Josep Maria Membrado. De tota manera, el 23è Ral•li Girona, comptava amb un planter de pilots excepcional, tots ells amb opcions a la victòria final. L’Escuderia Baix Empordà és l’organitzadora habitual d’aquesta cita que es disputa per les comarques del Baix Empordà i el Gironès. La 23ena edició d’aquest ral•li va comptar amb la novetat d’incloure a l’itinerari un tram espectacle. Aquest Super Especial estava situada a Riudellots de la Selva, molt propera al parc de treball, i consistia en un tram mixt de gairebé 2 quilòmetres de distància.
La prova es va iniciar cap a les 09:30h, començant amb una secció formada pels trams de Canyet, Sant Grau i la Super Especial. El primer pilot encarregat d’encapçalar el ral•li va esser el jove ex-volanter Xavier Vidales (amb Mitsubishi Evo IX) amb un temps de 4:47.6. Climent Domingo (amb Peugeot S1600), bon coneixedor dels trams del ral•li, ja que es tracte del ral•li mes proper al seu domicili, va quedar molt a prop de Vidales, a 1,3 segons. A continuació, trobàvem a Albert Orriols (amb Mitsubishi Evo X) a 1,8 segons de l’scratch, seguit de Jordi Zurita (també amb Mitsubishi Evo X) a 2,1 segons. En el segon tram de la jornada, els protagonistes es canviaven momentàniament els papers. En aquesta ocasió, Albert Orriols marcava el millor temps, amb un crono de 8:44.0, seguit de Jordi Zurita a 2,8 segons. En tercer lloc trobàvem a Vidales, a 5,4 segons, perdent el lideratge provisional del ral•li. Climent Domingo, realitzava el quart millor temps, quedant-se a 6,5 segons d’Orriols. La primera passada del tram espectacle va estar marcada pels destacats abandonaments d’Albert Orriols i d’Eduard Garcia (ambdós van patir sortida de pista, veient-se obligats a abandonar. El primer, Orriols, que arribava molt confiat després de marcar l’scratch al tram de Sant Grau, va cometre un error en el tram de Riudellots, el qual després de malmetre el seu Mitsubishi arrencant una ròtula i la roda davantera i quedant sense opcions a continuar, va descartar sortir en Super Ral•li. Altres pilots que van seguir omplint la llista d’abandonaments un cop transcorregut l’equador de la prova van ser: Salvador Canals (Porsche Gt3), Egoi Eder Valdes (Citroën C2), Joan Prats (Renault Clio Williams), Ivan Martin (Renault Clio Sport), Joel Guerrero (Peugeot 107), Gerard Fontaner (Peugeot 106 S16), David Abad (Bmw M3) i Jordi Salví (Peugeot 205 Rallye).

La segona secció de la jornada va quedar inaugurada amb el tram de ‘Els Àngels’, on el pilot barceloní Vidales va marcar el seu tercer scratch del dia, amb un temps de 10:14.6. Segon, per tant sols 0,1 segons, quedava Domingo. El tercer millor temps el va realitzar Zurita, a 6,1 segons del primer. Novament al tram de ‘Santa Pelaia’, Vidales s’imposava realitzant l’últim dels seus quatre scratchs realitzats durant la prova, amb un temps de 5:46.5. Domingo, feia el segon millor temps, a 3,1 segons. En aquest tram, Gaig (amb Bmw M3) va ser tercer, a 4,1 segons, compensant d’aquesta manera l’error patit al tram dels Àngels on va tenir un fort toc amb una balla, sense més conseqüències.
A l’ultima volta pels trams de ‘Els Àngels’ i ‘Santa Pelaia’, hi van haver importants canvis en les classificacions. Al penúltim tram de la jornada, ‘Els Àngels’, i gracies a una boníssima elecció de pneumàtics del pilot de Blanes, és a dir, Jordi Zurita, on la pluja va dificultar la evolució de molts participants, marcava un temps de 10:43.0, traient 27,3 segons al segon classificat del tram i, fins en aquell moment líder provisional de la prova Xavi Vidales, el que quedava relegat a la segona posició per només 6,8 segons. Tercer va quedar Climent Domingo, a 34,3 segons de Zurita. Un altre dels pilots ‘beneficiats’ per la presencia de la pluja va esser Sergio Cruz, qui va realitzar també un tram de menys a més, trobant-se molt còmode als trams en moll, i millorant notablement en la classificació final. Cruz va aconseguir fins i tot un quart millor temps en l’última pasada per ‘Els Àngels’. Toni Gibert també va realitzar un molt bon final de ral•li, aconseguint un increïble tercer millor temps en l’última pasada per ‘Santa Pelaia’, quedant per davant dels Bmw de Gaig, Solé i del Lancia de Navarro.
Destaquem la participació en aquesta prova, en mode de test d’asfalt, del navarrès Egoi Eder Valdes, que està participant aquesta temporada al mundial junior amb un Renault Clio R3.
En l’última secció del ral•li, els pilots que es van veure obligats a penjar el seu casc varen ser: Gambau-Pons (amb Peugeot 206 RC), Peraferrer-Aliu (SEAT Ibiza 2.0), Ambit-Guisset (Bmw 323 i), Rosell-Contijoch (amb VW Golf GTI), Roqué-Puchol (amb Fiat Uno Turbo), Figueras-Fontanet (amb Renault Clio Maxi), Rodríguez-Garre (amb Peugeot 205 Rallye) i tancant la llarga llista d’abandonaments trobaven a Vicens-Sauleda (amb Renault Clio Sport F2000).
Repartiment del lideratge i els scratchs
Si bé el lideratge del 23è Ral.li Girona va tenir tres pilots diferents: Xavi Vidales, Albert Orriols i Jordi Zurita, també hem de recordar el cars que es venien els ‘scratch’ en aquesta prova. No es el primer ral•li de la temporada en que ens trobem en aquesta situació, fet pel que els aficionats van viure un ral•li molt disputat. Xavi Vidales amb 4, Albert Orriols amb 1, Jordi Zurita amb 4 i Climent Domingo varen ser els adjudicataris dels 10 millors temps de la jornada.
RESUM PER CLASSES
Zurita-Amigó (Mitsubishi Evo X) van ser els més ràpids al Gr. N i la Classe 4. Domingo-Venceslao (Peugeot S1600) van ser els més ràpids al Gr.A i la Classe 6. Gaig-Astudillo (Bmw M3 E30) van vèncer al Gr. XA i la Classe 8. Entre els F2000, la victòria se la va endur l’equip Belmonte-Muntadas (Renault Clio Sport F2000), així com la Classe 7. Xargay-del Corral (Bmw 2002 ti) van aconseguir la victòria en el Gr. H i la Classe 9. , mentre que Gibert-Gibert (Renault Clio Sport) van adjudicar-se la Classe 3. Prat-Lucas (Vw Golf TDI) el Gr. D i la Classe 10. Vaquer-Plana (amb Citroen Saxo) aconseguien guanyar la Classe 2. Lumbreras-Gonzalez (Peugeot 205 Rallye) la Classe 5. Carchat-Ribeiro del Volant RACC, el Gr. R1 i la Classe 1.
VOLANT RACC 2010
La segona cita de la temporada del Volant RACC començà amb els mateixos protagonistes de la cita inicial de la temporada, Pérez Raluy i Joan Carchat. Durant tota la prova, aquests dos pilots varen protagonitzar un frec a frec, amb intercanvi de scratchs inclosos. Quan la pluja va fer acte de presència, Víctor Pérez Raluy feia una virolla al segon pas per l’especial de ‘Els Àngels’, cedint mig minut, així com també el lideratge provisional. En aquell moment, l’andorrà Carchat va atacar sota la pluja, fet que li donà la seva primera victòria de la temporada. La tercera plaça del podi va ser pel binomi Trius-Morales, que varen estar lluitant pel tercer esglaó del podi amb Guerrero i Teixidor. Guerrero va haver d’abandonar per una sortida de carretera, mentre que Teixidor va patir una punxada que el va fer perdre més de cinc minuts i les opcions de podi. La quarta posició fou per Paradell-Marín, que en la seva segona participació al Volant RACC, varen tornar a sorprendre amb el seu bon pilotatge.
REGULARITAT SPORT
Més de 20 equips inscrits en aquesta ocasió al Ral.li Girona, dels quals només 5 varen haver d’abandonar. La victòria final va esser per Vilatarsana-Vilatarsana (Renault 5 Copa Turbo), López-Garcia (Ford Fiesta Xr2) quedaren en segona posició i Montenegro-Turon (Bmw 318 IS) tancaven el podi de la regularitat sport.