Actualitat - 14/06/2010

Jordi Gómez domina de principi a fi en el 3er Ral•li de Terra d’Àger

El passat cap de setmana es va disputar a la localitat lleidatana d’Àger, la tercera edició d’aquesta prova. Enguany, aquesta va esser l’encarregada d’encetar la temporada de ral•lis al regional català. Gairebé una trentena d’equips no es van perdre la primera cursa de terra.
La llista d’inscrits de la cita inaugural de la temporada, va queda tocada a causa de no ser puntuable pel Campionat de Catalunya de Ral•lis absolut. No obstant, sí que va ser puntuable per la Copa de Catalunya de Ral•lis de Terra. A més de la no puntuabilitat pel campionat absolut hem de recordar que el mateix cap de setmana alguns dels pilots habituals del català es van inclinar per participar a la prova que es disputava a Guijuelo, puntuable pel Campionat d’Espanya de Ral•lis de Terra. Tot i així, pilots com Gómez, Puig, Folch, Roca, Blancafort, Bercianos i el mallorquí Pats, no es van voler perdre la primera cita de la temporada.
La prova va estar amenaçada per les condicions meteorològiques que anunciaven pluges pel cap de setmana. A darrera hora del dissabte va caure un important xàfec que va complicar els reconeixements als darrers equips, deixant alguna part del recorregut un pel “delicat” de cara al dia següent. El diumenge va despertar amb una fina boira que va deixar pas a un dia perfecte i en alguns moments de calor sense fer acte de presència la pluja anunciada. El xàfec caigut el dissabte va ajudar que en cap moment de la prova s’aixequés la pols.

El ral•li va començar cap a les 09:25h del diumenge amb les especials de Font de Menàrguens (A) i Mare de Déu de Pedra (B), les quals es van haver de repetir en tres ocasions, a excepció dels pilots de l’open que només van realitzar dues passades. Des de l’inici, el binomi Gómez-Izquierdo (amb Subaru Impreza) varen marcar l’scratch, destacant com actuals campions de la Copa de Catalunya de Ral•lis de Terra, amb 49 segons d’avantatge sobre el segon classificat al final del primer bucle, és a dir, sobre Paradell-Quesada que treien de nou a “passejar” el Mitsubishi Evo VI que -després de inscriure’s a l’actual Volant-RACC amb el Peugeot 107- tenien una mica deixat de banda al garatge. Marc Paradell, ens comentà al parc tancat que la decisió de sortir amb el Mitsubishi va estar principalment, pel fet de que en tant sols una setmana, haurà de disputar una nova prova d’asfalt amb el Peugeot, preferint reservar el vehicle, sumant que no tenia els pneumàtics necessaris per aquesta superfície. Tercers a la general, després de disputar el primer bucle, es situaven Puig-Grustan (també amb Mitsubishi Evo V), els quals varen començar la prova en segona posició, però algun problema els va desplaçar a la tercera després dels primers quilòmetres contra el rellotge. Quarts de la general i primers en dues rodes motrius, es classificaven Blancafort-Mompió (amb Opel Astra), que realitzaven un bon inici de cursa atrapant al participant que el precedia en el tram cronometrat de Mare de Déu de Pedra on al final, en la rapidíssima part final del tram, en baixada i amb uns salts d’infart, es col•locava a l’estela del Mitsubishi Evo VI de Francesc Saez, passant la pancarta de final de tram a 1 segons de diferència.
A la segona secció del ral•li, Gómez-Izquierdo, tornaven a imposar-se novament, traient als seus rivals gairebé 45 segons més, aconseguint assegurar-se amb un bon marge de seguretat la primera posició, quedant a 1:33.0 del binomi Puig-Grustan. Tercers a la general després dels quatre primers trams realitzats, es trobaven Paradell-Quesada, que es veien desplaçats de la segona posició scratch per tant sols 3 segons de diferència a favor de Puig. Quant als primers participants de dues rodes motrius, trobàvem en la cinquena posició scratch el binomi Canovas (amb SEAT Ibiza 1.8 Turbo). L’andorrà Bercianos es mantenia segon en dues rodes motrius a 29 segons dels Canovas.
Amb quatre trams realitzats, es moment de parlar de l’Open Catalunya, on l’equip format per Requena-Martínez amb un SEAT Ibiza TDI s’imposava en la primera prova de terra de la temporada per l’open amb 12 segons d’avantatge sobre un altre SEAT Ibiza, el GTI de Sousa-Pellicer. Tancant el podi de l’Open es trobaven Velasco-Molina (amb SEAT Ibiza 1.8 T) amb 40 segons de desavantatge respecte el guanyador de la prova.



Amb l’Open de Catalunya de la tercera edició del Ral•li d’Àger decidit, la resta de pilots varen disputar els dos últims trams de la jornada. Gómez-Izquierdo, tornaven a marcar els millors temps completant una gran jornada, deixant al segon classificat de la prova, a l’Albel Puig (amb Mitsubishi) a més de 2 minuts de diferència. Tercers del ral•li varen poder finalitzar Folch-Argemí (també amb Mitsubishi Evo V), companys d’equip al mateix temps de Puig-Grustan. Quarts, a tant sols 4 segons d’aconseguir un merescut podí de la general, van finalitzar els germans Canovas amb el seu SEAT Ibiza 1.8 Turbo, signant un ral•li de menys a més. Però una penalització al darrer control horari de la prova va fer que l’equip format per Puig-Grustan caigués fins la quarta plaça de la classificació, deixant al podi definitiu format per Gómez-Izquierdo en primera posició, Folch-Argemí segons i els germans Cànovas en tercer lloc de la prova.
Destacar que la duresa de la prova va fer que fins a un 50% dels equips inscrits haguessin d’abandonar.

RESUM PER CLASSES
Gómez-Izquierdo es proclamaven vencedors de la prova i eren també els més ràpids en la classe 8; Canovas-Canovas es van endur la classe 7; Puig-Grustan s’adjudicaven la classe 6; Bercianos-Riba s’imposaven dins la classe 5; Folch-Argemí aconseguiren la victòria dins la classe 3, i l’equip Trius-Morales la classe 1.
A l’Open, l’equip Abad-Valle guanyaven la classe 1, Requena-Martínez aconseguien la classe 2. Sousa-Pellicer la classe 5.
La propera cita de terra del català està prevista pels propers 17-18 de Juliol, on serà el torn del 5è Ral•li La Guàrdia d’Urgell.